mrnorton Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Hej!Har nu fått hem ett Juwel rio 400 Akvarium som det har gått sötvattensfisk i. Det är en del alger och andra avlagringar i burken hur noga ska man fara att få bort det gamla innan man börjar med saltvattnet. Har det någon betydelse om det blir kvar lite gammalt? //Peter Citera
Colan Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Vatten och ättika funkar, kan du så fyll upp det och låt stå, sen ska det "bara" vara att skrapa/borsta av resterna som är kvar. Citera
alivedreamer Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Var dock lite försiktig med ättika och silikonfogar. Se till att skölja bort ordentligt och inte låta det stå ättika i karet för länge. Rakblad är bra att få bort algerna med, jag använder en skrapa med vanliga rakblad. Citera
Nille83 Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Jag har ett Juwel Vision 260 som också varit sötvatten. Jag torkade ur allt med svamp och vatten. Det jag inte fick bort dog ganska snabbt i saltet sen. Aldrig haft problem med mina vattenvärden. Citera
Andreas N Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Mkt bättre att anv citronsyra i stället för ättika. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.