nelson Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Hejsan!Jag har kört min SCWD lite grann nu men jag har märkt att den tickar och det kan ju bli rätt irriterande i längden.Är det någon som har haft något liknande problem?Mvh Nelson Citera
wrang Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Tickandet var jag fattar är då den byter riktning. Vad har du för flöde i genom. kanske detta är för mycket så detta tickande blir då den byter sida oftare vid ett lägre flöde. Citera
greger Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 min squid är helt tyst,är du säker på att det inte kommit in nåt skräp, som gör det svårt för den att byta riktning? Citera
Vitamin Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Du kanske har en för "slö" pump, så när den skall byta riktning går det för långsamt. Eller är det kanske så att den är för stark? Det står ganska utförligt i instruktionerna vad dom rekommenderar. Citera
nelson Postat 6 september 2005 Författare Postat 6 september 2005 Hejsan!Tack för snabb hjälp.Det skulle kunna kommit in skräp i den så jag får kolla det.Jag har hört att den ska vara helt tyst.Flödet skall vara ca 3000liter/h men är ej helt säker. Har inte identifierat vilken Little giant modell det är jag har.Nelson Citera
jojjen Postat 6 september 2005 Postat 6 september 2005 Min SWCD för ett himla ljud så jag har skippat den... jag körde en 3000l/h genom den då. Fungerade gjorde den men lät alldeles för mkt för att den skulle vara värd att använda. Citera
thomas5547 Postat 7 september 2005 Postat 7 september 2005 min knarrar lite granna.. men den gör det bara ibland.. Citera
nelson Postat 18 september 2005 Författare Postat 18 september 2005 Hejsan!Lite sur på min SCWD...Jag borrade upp den och rengjorde den igår, ingen förbättring. Den knarrar hela tiden och den låter bara lite mindre när man stryper tillflödet, det tjuter till i den emellanåt precis som kuggarna nyper eller något ( blir marginellt bättre vid mindre flöde).1.Kan jag fått ett måndags exemplar?2.Är det värt att satsa på en ny bara för att kolla?3.Finns det några allternativ i en vettig prisklass?Nelson Citera
greger Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Du har nog haft otur och fått ett måndags-ex.nu har du ju borrat i den, så du lär ju inte få den utbytt heller.Men satsa på en ny, normalt funkar ju dessa perfekt - och det finns inga vettiga alternativ heller tycker jag - då är men ju där igen med en massa pumpar och nån styrenhet. Citera
Dallaman Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 fick min "nya" scwd idag och provkörde den (3000L/h) funka jätte bra tyst och växla ett par ggr men sen slutade den växla har kollat in men ser inte så mycket har haft filter på pumpen så det ska inte ha kommit in någon skit.är den trasig? Citera
Dallaman Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 sorry det var vakum i ena böjen.... funkar fint nu Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.