MartinForsström Postat 14 januari 2014 Postat 14 januari 2014 Jag blev tipsad via sociala media om att denna butik skulle ha ett visst utbud på salt. Nån som kan bekräfta/dementera detta? Om så är fallet, kan det vara värt ett besök trots deras minst sagt besynnerliga öppettider? Citera
phhasek Postat 14 januari 2014 Postat 14 januari 2014 Var för snabb. Det finns alltså en butik som säljer fisk och delar namn med en sexleksaksbutik Citera
MartinForsström Postat 14 januari 2014 Författare Postat 14 januari 2014 Yes! Inte det mest lyckade butiksnamnet kanske... ett sånt namn dom inverkar ofördelaktigt på googlehistoriken.Sent from my LG-D802 using Tapatalk Citera
salta wille Postat 14 januari 2014 Postat 14 januari 2014 Lustgårdens Zoo har ett stort saltkar i 21ans shoppingcenter i centrum!Dessa bilder är från att de hade fått karet klart av Akvarielagret!Rampen skall snart monteras. Citera
salta wille Postat 14 januari 2014 Postat 14 januari 2014 Några till då jag laddade upp fel bilder! Citera
MartinForsström Postat 15 januari 2014 Författare Postat 15 januari 2014 De verkar väl ha koll på läget kan jag tycka. Frågan är bara hur mycket levande de håller i butik?Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
MartinForsström Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Nu har jag i alla fall varit där. Väl värt ett besök. I alla fall om man gillar fisk. Koraller kanske man inte ska hoppas för mycket på men väldigt trevlig personal och gott kaffe. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
Sunny Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Hej Martin,Var försiktig med deras skötselråd som de ger på invånarna, för de stämmer inte alltid med verkligheten, Så it`s worth a google innan du tar beslut.Som alltid är det bra att läsa på om ett djur innan och undvika impulsköp, men som likt mig är det många andra som litar på handlarens råd och är impulsiva, vilket du bör vara försiktig med i detta fall. Annars så är de väldigt trevligaMvhSunny Citera
salta wille Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Ovanstående gäller även 95% av övriga akvarie/ djuraffärer! Citera
Manks Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Trodde alla hade med ett eget saltkar att ta några nypor av när man besöker sin lokala handlare? Citera
MartinForsström Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Den här tokfransen härjade runt i ett av karen. Man blir ju duktigt sugen på att sätta upp ett mantiskar. Jag tyckte att de hade bra priser för övrigt. En liten salarias fasciatus fick följa med hem. 140 kr tog de. Jag minns inte riktigt vad jag gav för den jag hade i mitt förra kar men jag är rätt övertygad om att det var mer än så. Citera
Niklasberglund Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Grymt, verkar som att det iaf är värt ett besök för en nybörjare som mig, så kan man åka 5 mil istället för 15;) Citera
MartinForsström Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Helt klart värt ett besök. Trevlig personal och gott kaffe. Och även om jag inte håller på med sötvatten så blev jag riktigt sugen när jag såg deras utbud på den sidan. Rejäla doningar vill jag lova. Skickat från min LG-D802 via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.