Gå till innehåll

Clownera i mitt kar


Xquiz

Rekommenderade inlägg

Tänkte kolla om det är någon som har någon koll på hur det fungerar när jag flyttat ut den clown som bodde i anemonen, Fick av någon dum anledning två honor av mina svarta clowner från butiken, Sen har jag även 2 vanliga ocellaris.

Frågan är nu, är det troligt att någon av dom clowner som är kvar kommer flytta in i anemonem eller betraktas den som "upptagen" redan då andra clownen som fick flytta hade bott in sig i den?

Var inte meningen att flytta den clown som bodde där, fick helt enkelt tag i fel vid fångst :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet du att det är två honor du har fått?

Clownfiskar börjar sina liv som könslösa, sedan konverterar de till hanar och som sista steg honor. Om de kan konvertera tillbaka till hane vet jag dock inte.

För att svara på din fråga ska det inte vara några problem för clownerna att flytta in i anemonen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst lite om Clowner i överlag, Dom kan ändra kön till honor men inte sedan tillbaka, och anledningen till att jag tror det var två honor var för att dom slogs nå så kopiöst :P dom är ungefär 3-4cm nu, Men nu i skrivande stund så verkar den kvarvarande svarta clownen flyttat in i anemonen ifall :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Stig här. Kan bli ett jäkla liv om man har 2 lika stora eller fler av samma storlek då är det bättre att köpa en som är större och resten mindre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...