sebastianboos Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 var och pratade med med lokala handlare och han sade att han skulle ta hem lite test och så. när jag kom dit igår så hade han tagit hem 2 väskor: den ena för 450kr och den andre för 1250kr, jag har inte en aning om vad jag behöver eller skall ha... 1250kr:450kr: (fast den var inte specifik till sötvatten) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Tjenare!Ingen av dom, köp Salifert tester istället.Dom här testerna ska du ha,Nitrit,Nitrat,Ammoniak,Ph,Fosfat,kh,Ca,Magnesiumsulfat.MVH Jocke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Japp håller med ovan, köp Salifert. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Som sagt var, köp salifert. De är nog lite dyrare men mycket säkrare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 salifert (eller tropic marine är också ok!) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Har testat flera olika märken, men 'som tidigare talare' sa; Salifert (ev TropicMarin) är de enda att lita på!Billigare märken, typ Tetra, kräver så mycket (av fosfat o ammoniak tex) för att de ska ge utslag så det är meningslöst ur saltvattenssynpunkt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
striker Postat 8 september 2005 Dela Postat 8 september 2005 Håller med salifert lättare att utläsa Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.