slarvid Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 När allt är klart ska jag byta från 30 liter till 52+35 i sump. Mao kommer jag tillföra 50liter nytt vatten, ny skummare, ny sand samt lite mer ls. Är det bara slänga i eller ska det stå och gå hur länge som helst som när jag startade mitt nuvarande? Har ni tips vore det jätte snällt Citera
jacs Postat 25 januari 2014 Postat 25 januari 2014 Vad har du för fisk? När jag bytte från 80 till 375 så slängde jag bara i sakerna men det var inget nytt med då så sett förutom typ 200+ nytt vatten, tog med mitt gamla vatten över. Citera
slarvid Postat 25 januari 2014 Författare Postat 25 januari 2014 Två clowner, en eremit samt lite sniglar och en liftande ormstjärna! Citera
slarvid Postat 25 januari 2014 Författare Postat 25 januari 2014 Jag köpte en påse levande sand till mitt gamla kar när jag startade det. Använde knappt hälften, la resten i källaren. Är den skrot? Giftig? Eller kan jag använda den? Citera
arnstad Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Torr levande sand så är det väll bara att skölja och hälla i. levande vet jag inte har förstått att det finns 2 typer av sand en man måste skölja och en som inte behöver sköljas? Citera
Kjelle Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Torr sand är ju torr sand ex. bora bora medans levande sand är blöt och innehåller massa gojs som gynnar uppstarten av akvariet. Så startar man ex. upp med död LS så är ju den levande sanden och föredra enligt min mening. Citera
slarvid Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Jo, men tror det är bäst före på påsarna. Min har stått öppnad fast lite tillslutem i källaren i ett år. Undrar mest så det inte bildas något farligt Citera
Kjelle Postat 26 januari 2014 Postat 26 januari 2014 Är du osäker på sanden i påsen så skölj den ordentligt, använda den kan du alltid göra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.