Iceaxeon Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 ser ni dom? vet inte vad det är men jag har massor......... någon som vet vad det är för ena? Citera
salar Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Någon form av plattmask.Sök på flatworm så kanske du hittar något.Patrik Citera
ormet Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Det är någon slags plattmask. Jag hittar inte så mycket information om plattmaskar på anemoner, huruvida de är dåliga eller ej. Citera
_Manne_ Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Dom har en tendens att bli en pest.. Gör inte någon direkt skada men är trist o ha..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
MonicaOB Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Jepp... platt löss har haft samma skit här, eller rättare sagt HAR... suger upp suger upp, kanske har jag en fisk nu som gillar dem annars blir det "flatworm exit" Citera
krille 55 Postat 17 februari 2014 Postat 17 februari 2014 Om du kan ta ut stenen som anemonerna sitter på så doppa dom i osmosvatten och skaka till. Räcker med tio sekunder. Dom släpper direkt. Doppade en sten med några rhodactis i går. Hade minst 200 på botten av spannen Citera
Iceaxeon Postat 24 februari 2014 Författare Postat 24 februari 2014 bra ide, ska kolla upp det Citera
Reuben Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Dom har en tendens att bli en pest.. Gör inte någon direkt skada men är trist o ha..Sent from my iPhone using Tapatalkupplevt att de strypt ihjäl mina ricordeor tidigare, så skada kan dem visst göra om de ökar för mycket i befolkning Citera
Reuben Postat 24 februari 2014 Postat 24 februari 2014 Jepp... platt löss har haft samma skit här, eller rättare sagt HAR... suger upp suger upp, kanske har jag en fisk nu som gillar dem annars blir det "flatworm exit"akta dig dock med flatworm exit, de släpper ut gift när de dör, och du verkar ha VÄLDIGT många, bara den korallen du har bild på har ett 20tal man ser. Blås först på korallen med en turkeyblaster och sug upp så många av dessa som möjligt innan för att minska risken för totalkrash (något som hänt flera med platmask problem) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.