jonte_j Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Sen min gula kirurg dog har algerna börjat frodas i mitt kar. Någon som har ett tips på nån fisk som är lite mindre än just en kirurg, men som också käkar alger? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
byggarebob Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Ja har en som är algätare,, bicolor tror ja den hette, står i nån tråd där ja fråga va den hette,,blålila med orange bakdel, frän firre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Salarias Fasciatus är effektiva, och riktiga personligheter http://se.reeflex.net/tiere/66_Salarias_fasciatus.htm Hur någon kan sätta "svår" på den förstår jag dock inte, de två jag haft har varit mycket tåliga.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 De svälter ofta ihjäl efter att algerna tagit slut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fredrikDalby Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Misstänker att det kan bero på att den kan vara svår att få att äta annat än alger om man skulle ha brist på det, inte problem i mitt kar iaf :-). Helt underbar fisk, äter som en glupsk ko och ser heltokig ut med tofsarna på huvudet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Luddox Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Håller med dig Fredrik. Mina har utöver alger alltid ätit bl a mysis och artemia med glädje, och varit runda och fina.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonte_j Postat 29 januari 2014 Författare Dela Postat 29 januari 2014 De svälter ofta ihjäl efter att algerna tagit slut.Vilken menr du Stig?Har redan en salarias men den bryr sig inte så mycket om algerna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 januari 2014 Dela Postat 29 januari 2014 Jag menar den vanliga, Salarias fasciatus. Det finns några arter till i handeln, ramosus och segmentatus t.ex. De brukar vara lättare att få att äta ersättningsfoder.Det finns några små excenius, bimaculatus och stigmatura som brukar fungera bra i små kar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.