Gå till innehåll

Hur ska jag sköta denna korall


Lunkan

Rekommenderade inlägg

Jag skulle sätta den på ett ställe i karet som är väldigt lugnt. Ser lite ut som den råkar ut för lite väl med cirkulation. Annars så tycker jag värdena och ljuset borde fungera för euphyllia men ej optimalt. Som du skrev lugnt kan vara för lugnt med. Det ska små fladdra "gunga" i polyperna så är det lagom.

Brown Jelly Syndrome http://aquariumcoraldiseases.weebly.com/brown-jelly-syndrome-bjs.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du brun sörja som ligger vid gränsen mellan stenskelettet och vävnaden har du "brown yelly disease" . Den tar jag bort genom att hänga upp korallen framför en pump i så kraftigt flöde att den drar in alla tentakler. Efter ett dygn är den renspolad och sätts då på ett lugnt ställe.

Kommer det bruna kladdet från mun/anus på korallen är det avföring. Och koraller mår inte bra med ett lager avföring över ansiktet. Då måste cirkulationen ökas.

De vill ha ett växlande flöde så att tentaklerna gungar och avföringen förs bort med vattnet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...