Matthias_H Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 hej jag har köpt en algmagnet med tillhörande rakblad som man fäster på magneten och ser att det blir lite ytrost efter ett tag på den är detta farligt för karet ? Citera
Mr_Ewing Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Ofarligt om du inte har magneten i ständigt. Citera
saltatrox Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 hej jag har köpt en algmagnet med tillhörande rakblad som man fäster på magneten och ser att det blir lite ytrost efter ett tag på den är detta farligt för karet ?Jag tar ur den varje gång och torkar den.Jag använder min bara två gånger.En gång på vardeta sida. Citera
greger Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 Rostfritt är inte rostfritt i saltvatten, det du bör göra är att skölja bladet i sötvatten efter användning - rostiga blad kan repa glaset Citera
jimmy Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 Jag har alltid mitt rakblad i har alldrig rostat Citera
Matthias_H Postat 6 februari 2014 Författare Postat 6 februari 2014 Tack för alla svar :-) plockade ur den och sköljde av den :-) Citera
mogrehn Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 ja köpte en hållare som man själv limmade på en magfloat bladet jag fick med höll utan att rosta i 2-3 månader men när ja köpte 10pack extrablad och bytte blev det ytrost på några dagar och andå va det samma märke och återförsäljare. nu använder ja en i silikonplast som man använder för att skrapa rent bakbordet funkar fint och repar inte glaset men går ju inte limma på magfloaten. Citera
Lasse Postat 6 februari 2014 Postat 6 februari 2014 Se här https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?59349-Rost-i-sumpen!!!&p=580962&viewfull=1#post580962MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.