Gå till innehåll

diamantaquarien - kvalitet?


mamadubba

Rekommenderade inlägg

Jag vet bara att väntetiden är runt 4mån" sen när man mailar med dom så svarar dom snabbt i början - sen så kan de ta tid" riktigt dryga...

Tog det 4 månader för dig? 6-7 veckor är min erfarenhet. Jag hade oturen att de hade stängt under julperioden men annars så hade det nog gått på 6 veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att beställa ett kar från diamantaquarien i tyskland. Hur upplever ni som sett dem/äger dem kvaliten? Tänker mest på om silikonfogarna är raka och snygga samt slipningen av kanter?

Kvaliteten är utmärkt, raka fogar och kanterna är slipade. Rktigt proffsigt byggt. Såg en liten detalj för några dagar sedan, mittstaget är i optiwhite. Det var utanför min beställning. Känns seriöst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är nyfiken jag också, men har inte fått ett ända svar på något av 5-10 mail jag skickat (både på tyska och engelska)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag mailade i veckan, fick svar i helgen med en offert bifogad. Skickade direkt ett nytt mail med tillägg och önskan om ny offert. Får se när svaret ramlar in.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller kvallite på karet så är det mycket bra. jag har nog haft 20 akvarium hemma men aldrig ett med samma finnish.

Precis som Manne skriver så är det tipp topp. Spikraka fogar, kanonlimmat helt enkelt (då ska man ha klart för sig att byttan är rätt stor, så att det är många meter fog vi talar om).

Från att jag hade lagt handpenning till karet var hemma så tog det 7 veckor, men med tanke på att karet ska torka i tre veckor så var det en snabb leverans.

Det egentliga strulet var att det tog 7 dagar att få min handpenning verifierad av tillverkaren, men det berodde på att min Bank har en rutin att kolla upp IBAN kontoägaren.

Karet levererades av personal från fabriken (Klaus R).

Jag använde Google translate och körde breven på Tyska, men det viktigaste är att hålla stenhårt på "etiketten" om man vill få service av ett Tyskt företag (det gäller alla tyska företag innan en kontakt är väl etablerad).

När man börjar eller slutar man ett brev så får man ingen service om man inte håller en trevlig attityd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller kvallite på karet så är det mycket bra. jag har nog haft 20 akvarium hemma men aldrig ett med samma finnish.

Precis som Manne skriver så är det tipp topp. Spikraka fogar, kanonlimmat helt enkelt (då ska man ha klart för sig att byttan är rätt stor, så att det är många meter fog vi talar om).

Från att jag hade lagt handpenning till karet var hemma så tog det 7 veckor, men med tanke på att karet ska torka i tre veckor så var det en snabb leverans.

Det egentliga strulet var att det tog 7 dagar att få min handpenning verifierad av tillverkaren, men det berodde på att min Bank har en rutin att kolla upp IBAN kontoägaren.

Karet levererades av personal från fabriken (Klaus R).

Jag använde Google translate och körde breven på Tyska, men det viktigaste är att hålla stenhårt på "etiketten" om man vill få service av ett Tyskt företag (det gäller alla tyska företag innan en kontakt är väl etablerad).

När man börjar eller slutar man ett brev så får man ingen service om man inte håller en trevlig attityd.

Absolut så är det. Tyskarna är väldigt noga med vett och etikett. Jag tror att det är viktigt med en bra ritning också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller kvallite på karet så är det mycket bra. jag har nog haft 20 akvarium hemma men aldrig ett med samma finnish.

Precis som Manne skriver så är det tipp topp. Spikraka fogar, kanonlimmat helt enkelt (då ska man ha klart för sig att byttan är rätt stor, så att det är många meter fog vi talar om).

Från att jag hade lagt handpenning till karet var hemma så tog det 7 veckor, men med tanke på att karet ska torka i tre veckor så var det en snabb leverans.

Det egentliga strulet var att det tog 7 dagar att få min handpenning verifierad av tillverkaren, men det berodde på att min Bank har en rutin att kolla upp IBAN kontoägaren.

Karet levererades av personal från fabriken (Klaus R).

Jag använde Google translate och körde breven på Tyska, men det viktigaste är att hålla stenhårt på "etiketten" om man vill få service av ett Tyskt företag (det gäller alla tyska företag innan en kontakt är väl etablerad).

När man börjar eller slutar man ett brev så får man ingen service om man inte håller en trevlig attityd.

Jag instämmer också med att etiketten är väldigt viktig hos tyska företag.

Jag har också köpt ett kar från dem - dock så var det i deras standardmått och det tog cirka 3 veckor från första kontakt.

Jag skrev mail på tyska till dem och fick svar inom en dag.

Jag upplevde också kvalitén som mycket hög.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har verkligen försökt formulera mej artigt. Även bifogat ritningar och förklaringar. Funderar på om jag mailat till helt fel adress..

Sent from my iPhone using Tapatalk

På det igen.. Larrys kar är riktigt nice.. Tveka inte!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...