arnstad Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Visste ej vart jag skulle skriva denna tråd, flytta den om det är fel! Hur som helst så köpte jag en borre igår och den har inte rört sig ett dugg på den tiden ligger bara på botten med som ser ut som munnen uppåt, en vit liten ring typ... Hur kan jag veta om den är död eller inte? Om jag ska ta bort den innan den börjar släppa ut näring... Citera
tele Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 munnen uppåt känns inte så bra, testa att vända den. min sjöborre trodde jag också var död första dygnen. testa att peta på en tagg, den brukar röra sig lite då.Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
arnstad Postat 16 februari 2014 Författare Postat 16 februari 2014 nu ligger den mot rutan med ''munnen'' mot rutan men jag vet inte om det är strömmarna som har fört den dit eller om den krupit dit själv, får se om ett par timmar/dygn Citera
phhasek Postat 16 februari 2014 Postat 16 februari 2014 Vad är det för sort? Hade du den ovanför vattenytan när du la i den? Citera
arnstad Postat 17 februari 2014 Författare Postat 17 februari 2014 inte en diadema utan den andra sorten som är lite blå, nej det hade jag inte tog upp den i en kopp och sänkte ner i akvariumet samma på djuraffären Citera
arnstad Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Såg nu att min stackars sjöborre har tappat ALLA sina taggar och ligger kvar på samma ställe som alltid, känns som hoppet är ute med han.. Citera
Alexraptor Postat 21 februari 2014 Postat 21 februari 2014 Om han har tappat taggarna så är han troligtvist död. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.