Gå till innehåll

Ozon till ett RSM 130


Orchide

Rekommenderade inlägg

Är det någon bra idé att köra ozon i ett RSM 130? Tycker det är grymt snyggt när vattnet är kristallklart.

Tyvärr så klarar ju inte min tunze skummare av ozon så det blir i sådana fall med luftpump och syresten i trä?

Någon annan som har kört med detta i ett RSM och hur installerade ni i sådana fall detta? Det är så förbaskat trångt i sumpen redan...

Med vänlig hälsning Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det här finns personer som kör så lite som 15 minuter per dygn och får klart vatten. Bästa sättet att se om du får effekt är att använda en vit 20 liters hink när du byter vatten. Då ser du enkelt om det finns gulfärgning i vattnet. Vattnet i byteshinken skall ha samma färg som det nyblandade vattnet - då är det bra.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Hur kan jag styra luftflödet in i skummaren när jag kopplar på en ozon? Tanken är ju bara att jag ska köra den en kort stund varje dag och vill kunna reglera luftflödet på ett bra sätt.

Sätter jag ett t-kors innan ozonen med ett reglage, ser iofs ingen nytta med det då den kan suga luft genom ozonen ändå? Eller räcker det om jag sätter ett reglage på luftintaget på ozonen? Påverkas prestandan på ozonen om man reglerar luftintaget på den?

Om jag ska köra så lite som jag tänkt, behöver jag kol ovanför min skummarkopp?

Med vänlig hälsning Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...