Gå till innehåll

Mitt Lido 200 liter salt


Johan

Rekommenderade inlägg

Hej

Som ny på guiden så tänkte jag presentera mitt akvarium,och framför allt tacka Matihas H som hjälp mig att starta upp detta underbara revkar.

Jag låter bilderna tala, så nog skrivet!

Tar gärna emot feedback om det är något att tillägga.post-8220-14468932827922_thumb.jpg

post-8220-14468932828165_thumb.jpg

post-8220-1446893282839_thumb.jpg

post-8220-14468932828621_thumb.jpg

post-8220-14468932828937_thumb.jpg

post-8220-14468932829882_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt välfyllt med sten hur har du det med cirkulationen bakom stenmassan ?

Har bytt ut original pumpen (600l/h) till 1000l/h som är vänd mot baksidan av "revet" mot rutan bak, och på så sätt trycker

Vattnet genom stenarna, samt att även om det ser väldigt kompakt är det byggt ganska luftigt med 3st stora grottor, så det funkar än så länge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Hej alla

Då har man fastnat ordentligt i saltvattensträsket,har precis bytt in mina 2st sötvattens kar och kommer så småningom att byta in mitt lido 200 salt,

till ett "byggt" 450l helglas sumplöst kar.

Med det så har det dykt upp en mängd frågor,teknikfrågorna har jag ställt på tekniktråden,snälla svara där ochså?

Men under denna tråd kommer jag behöva hjälp om hur flytten från mitt lido till nya stora karet skall ske,gärna stegvis vad man ska tänka på och göra?.

I lidot nu har jag 8 små fiskar,sniglar,räkor,sjösjärna,sjöborre,sally krabba,och ett antal mjukisar och LPS samt ca30kg LS till det nya har jag även förhandlat till mig ny sand och 10kg LS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 år senare...
On 4/4/2024 at 8:57 PM, piffis said:

Gammal tråd, men vad hade du för teknik? Belysning? Pump med rening i möbeln? 
9004 skimmer?

hoppas du fortfarande är aktiv 😊

Tja! Jag hoppar in för att jag har samma kar med samma lampa som i inlägget.
teknik: Doseringspump med AllForReef. MP10. Värmarex2 i karet med temperatur kontroller. Tunze osmolator.

Ingen skummare, istället ett ytterfilter serie kopplat till en Tunze algereaktor och 10%vatten byten varje vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...