Gå till innehåll

Vortech mp 40 / tunze 6095


Alessandro

Rekommenderade inlägg

har för mig dock att tunze kom tillbaka med det, och att det inte var så illa som det verkade egentligen. Finns säkert någon som hittar svarsartikeln.

har haft både Tunze 6095or och Vortech i 10, 25 och 40 storlekar... Kommer aldrig komma en till vortech i mitt kar, hemskt ljud om man inte skall ha dem på halva effekten.

Skulle vilja se en vortech 25 ... Kan va något för mig :)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att problemet är den varierande kvalitén på vortech´s pumpar, dom kan vara rätt tysta men oftast låter dom en hel del i min erfarenhet.

Sen litar jag inte längre det minsta på folks tolkning av tyst ;) det är helt enkelt en enorm variation även hos dom som anser sig vara kräsna/känsliga.

Min uppfattning är dock att vortech har kvalitetsproblem och så länge pumparna säljer så kommer dom inte göra nåt åt det.

Fixade dom ljudet så skulle jag lätt kunna tänka mig att byta.

Nu skulle ett byte till vortech även innefatta byte av sambo då hon var med till en annan akvarist som körde mp60 pumpar ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja se en vortech 25 ... Kan va något för mig :)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var visst MP20 den hette och inte 25, dock inget som vortech valde att ha kvar i sortimentet, de gick ifrån den kort efter jag köpte min:

http://www.marinedepot.com/EcoTech_Marine_VorTech_Propeller_MP20_Pump_Adjustable_Flow_Aquarium_Powerheads-EcoTech_Marine-EM1121-FIPHAD-vi.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle säga att problemet är den varierande kvalitén på vortech´s pumpar, dom kan vara rätt tysta men oftast låter dom en hel del i min erfarenhet.

Sen litar jag inte längre det minsta på folks tolkning av tyst ;) det är helt enkelt en enorm variation även hos dom som anser sig vara kräsna/känsliga.

Min uppfattning är dock att vortech har kvalitetsproblem och så länge pumparna säljer så kommer dom inte göra nåt åt det.

//NiXoN

Jag tycker faktiskt att de har lyft kvaliteten ett par snäpp jämfört med de första generationerna men visst finns det variationer. Allt kan man dock inte skylla på Ecotech, för det är enorm skillnad i ljudnivå på en pump som är perfekt centrerad och en som är lite "off".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker faktiskt att de har lyft kvaliteten ett par snäpp jämfört med de första generationerna men visst finns det variationer. Allt kan man dock inte skylla på Ecotech, för det är enorm skillnad i ljudnivå på en pump som är perfekt centrerad och en som är lite "off".

+1 på den.. Man ska vara ytterst noggrann ang centrering samt rätt distans mellan båda delarna..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte min mp40 låter speciellt mycket. Dock som vissa säger är det viktigt att få till centreringen.

Minsta lilla som den sitter lite fel så kan det börja låta. Dom har ju släppt kontrollen för Reeflink nu så man kan styra dem med ljuset :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...