jonte_j Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Har en mandarin sedan ett tag tillbaka och skaffade en sixline för två veckor sedan. Allt har gått bra fram tills idag. sixlinen jagar mandarinen och biter den i fenorna. E detta något som kommer upphöra? Funkar spegeltrixet även på sixlinen? Citera
mikoto Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Sixlinen vinner tveklöst, oftast är detta en hopplöst tuff och aggressiv fisk som kräver liknande kamrater. Något som mandarinfisk verkligen inte passar in på. Sixline älskar även att dyka och hålla på inne i stenar och rev vilket inte gör saken bättre.Jag skulle tyvärr rekommendera att avlägsna en av fiskarna, helst sixline fisken. Vilket tyvärr brukar vara ganska jobbigt...Jättekul fisk, men man måste vara beredd på att hålla liknande temperament på sina andra fiskar som hålls med den. Citera
Strikt Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Har för mig att jag läst att de även konkurrerar om maten/pods på stenarna så ytterligare en anledning att inte hålla dem ihop. Citera
mikoto Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Ja, de är mycket bra på att picka smådjur i stenarna. Det stämmer. Väldigt bra på att äta mycket saker man kan vilja undvika att ha i karet med i vissa fall. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.