Gå till innehåll

Razor 120, hur nöjda är ni ?


Mattias

Rekommenderade inlägg

Jag har haft en 120w 10k i några månader och är nöjd. Blå kanal är separerad så man kan välja temperatur själv men inte om man måste köra på fullt blås på båda förstås. Jag gillar "naturliga" färger i akvariet men tror att jag inte är i majoritet här på guiden. Kör något högre procent på blå kanal så skulle jag köpt en ny hade det nåt blivit 16k. Har bra tillväxt på bl.a. S pistillata och flakmontipora.

Sammanfattningsvis: gillar du blått ljus kanske det inte är det bästa valet, för en mer naturlig skala är den utmärkt. Enligt mig:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2 St. 120 16000K över min burk. Hel nöjd med dom, har bra tillväxt och det vart ännu bättre när jag körde med det här programmet som jag hittade på Salty Box.

after speaking to maxspect i have revised my settings they explained that the ramping up and down are relevant to time scale eg if 100% at 12 and 50% at 2 at 1 it would 75% so theorectically you could simulate a day with just 3 time points he suggested a steady ranp up then to hold it at its highes for a couple of hours then a steady ramp down i explained i did not want the moon light on all night as well

heres what i changed it too

1. 10am 1% blue 0% white

2. 12pm 50% blue 70% white

3. 3pm 80% blue 80% white

4. 8 pm. 60% blue 30% white

5. 10 pm 1% blue 0% white

6. 1130 pm 0% blue 0 % White

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...