suezen Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Någon som vet om de långa svarta "stjälkarna" är en del av korallen (Ricordea?) eller om det är någon sorts svamp? Och om det är en svamp, är det då läge att ta bort den för att den inte ska hindra tillväxt av korallen? Citera
Laggeman Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Jag tror att det är svamp. Jag hade inte brytt mig om att ta bort dem, men tar de över kan du ju gallra lite. Svamp generellt är väl annars ett tecken på god vattenkvalitet.Skivorna är Rhodactis-skivor. http://se.reeflex.net/kategorie/70.html#Rhodactis Citera
hagbard Postat 31 mars 2014 Postat 31 mars 2014 Kombinationen med korallen är ju urläcker! Om det är svamp vad för sort? Citera
NiXoN Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Är det inte möjligtvis en Distichopora eller liknande släkte?//NiXoN Citera
_Manne_ Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Om du stöter till det blåa.. Är det hårt eller det böjer sig ledlöst ??Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
suezen Postat 1 april 2014 Författare Postat 1 april 2014 Det är hårt, man kan bryta av det ganska lätt. Citera
suezen Postat 1 april 2014 Författare Postat 1 april 2014 Jag kanske var lite otydlig, de är alltså inte hårda som ett korallskelett utan hård lite på samma sätt som stjälken på en vanlig krukväxt. Men det går helt klart att bryta av dem. Citera
PatrikD Postat 1 april 2014 Postat 1 april 2014 Sånt här är ju bland det roligaste med hobbyn! Saker som poppar upp!Ser ut som Nixon har rätt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.