Lasse Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Här är andra videon på samma sätt (man får inte infoga mer än en video per inlägg)https://www.youtube.com/watch?v=hoq_cD2s8JoMVH Lasse Citera
Conjor Postat 4 november 2014 Författare Postat 4 november 2014 Man lär så länge man lever tack Lasse Citera
odel68 Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Ser ju bra ut Conny vilket klart vatten du har,bra filmer också :smiley20:Tack för tipset Lasse mvh Ola. Citera
Conjor Postat 5 november 2014 Författare Postat 5 november 2014 Ser ju bra ut Conny vilket klart vatten du har,bra filmer också :smiley20:Tack för tipset Lasse mvh Ola.Tack alla Ja att det är så klart är jag själv förvånad över för det enda filter som finns är ett Aquaclear Quickfilter.Kanske ett bidrag till det är så klart är att jag kör med Nyos BAC ,Nitrit och Fosfat bakterier i vätskeformmax 2 droppar i veckan eller så bara det funkar som det kan göra ibland he he.Skummar koppen fylls på bra. Citera
Conjor Postat 18 november 2014 Författare Postat 18 november 2014 En Nice Morgon he heVaknade upp till Anemon i Köksmixer he he en aning dimmigt tur att den inte var så storallt lever till och med Bangai ynglen så nu blandas det 30 liter nytt vatten i köket för bytesamt nytt kol efter det. Tur man öst på med massa bakterier under en längre tid antar jag eller bara turHej hopp Saltvattenshobby i ett mixat utförande he he. Citera
Conjor Postat 18 november 2014 Författare Postat 18 november 2014 O ja den har suttit på samma ställe sedan Korallträffen på Sjöfartsmuseet men Bubbeltip är väll som nomaderflyttar på sig ibland har 2 st 3000 liters stream pumpar som sitter på halva höjden av akvariets höjd så det va intemixersäkert ha ha ha ha.Har en vän som i sitt 700 liters råkade ut för samma sak men han hade inte samma tur allt dog på fläcken det gjorde onti skälen och plånboken.Inga mera sådana Citera
Conjor Postat 12 december 2014 Författare Postat 12 december 2014 Har tagit bort Dvärgkejsaren och en sandvändare/flyttare.Dvärgkejsaren höll på hela tiden och nopprade på en av korallerna så polyperna var ute på nätterna inte på dagarnaoch den blev bara minder och mindre.Flyttade korallen till ett 54 liter som jag startat upp för återhämtning och efterca 4 veckor har den blivit välldigt fin och vuxit betydligt får flytta tillbaka om ett tag teroristen är borta. Citera
Conjor Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Har tagit bort Dvärgkejsaren och en sandvändare/flyttare.Dvärgkejsaren höll på hela tiden och nopprade på en av korallerna så polyperna var ute på nätterna inte på dagarnaoch den blev bara minder och mindre.Flyttade korallen till ett 54 liter som jag startat upp för återhämtning och efterca 4 veckor har den blivit välldigt fin och vuxit betydligt får flytta tillbaka om ett tag teroristen är borta.Korallen som nopprades på av Kjesar teroritsten som fick flytta har nu repat sig i ett 54 literoch har vuxit regältHar också gjort ett expriment med skummaren så den fick en liten lungnare vråhittade på Åhlens kontors avdelning två varianter av pärm/bokstöd i plexi/akrylglasköpte den mindre pris 100:- och se skummaren hinner med sitt eget jobb bättre.En bättre bubbelfälla också. Citera
Conjor Postat 27 december 2014 Författare Postat 27 december 2014 [h=3]Salarias käkar algtabletter som en gräsklippare börjar bli lite av det gröna i burken[/h] Citera
Conjor Postat 1 januari 2015 Författare Postat 1 januari 2015 En lite rolig händelse har inträffat.För ca 2 månader köpte jag en så kalladlevande sten och när jag stoppade i den ramlade det uttroligtvis om jag ser rätt en Fungia repanda ca hälften aven tiokrona den såg inte levande ut så jag dumpade den i sanden och min dåvarande fisk en riktig grävare gömde undan den i sanden hela tiden när jag gjorde mig av med grävskopan ( läs fisken ) och möblerade om så hittade jagFungia repanda igen och döm om min förvåning nu likastor som en tiokrona ( vuxit utan att jag brytt mig ) la den på en fläck i akvariet som inte har någon sand och den puffade upp sig hurra den lever och idag såg jag den ta fiskmat en ganska stor bit och den glufsade i sig hela biten.Konstaterande man kan ha framgång utan att man bryrsigför mycket. Citera
Conjor Postat 1 januari 2015 Författare Postat 1 januari 2015 Snyggt kar med väldans mycket cirkulation?TackarJa det är bra med bra cirkulation så mycket byte av botten vatten med ytvattensom möjligt. Citera
Conjor Postat 13 januari 2015 Författare Postat 13 januari 2015 Beställt en sån här Maxspect - Glaive 55W 80 CM fick idag att den var skickadåterkommer med mera info när man testat lite. Citera
Conjor Postat 15 januari 2015 Författare Postat 15 januari 2015 Fått upp rampen och pillat lite med inställningar skal testa mera men är välldigt nöjdden är tun och stilren.Denna ramp är inte för krävande stenkoraller men det gör miginget för jag kör bara med mjukisar och en liten stenkorall. Citera
Conjor Postat 30 januari 2015 Författare Postat 30 januari 2015 Är störtnöjd med ljuset Maxspect - Glaive 55W 80 CM Citera
hagbard Postat 30 januari 2015 Postat 30 januari 2015 Är störtnöjd med ljuset Maxspect - Glaive 55W 80 CMskulle vara intressant vad du får ut i par vid botten..jag tror nog du kan ha flera arter sps Citera
Conjor Postat 30 januari 2015 Författare Postat 30 januari 2015 Jo det kan jag säkert men jag håller mig nog till mjukisar vi får se. Citera
Conjor Postat 21 februari 2015 Författare Postat 21 februari 2015 Än så länge är jag kvar inga kattasrofer så långt. Citera
Conjor Postat 1 mars 2015 Författare Postat 1 mars 2015 Liten Film om hur det ser ut idag en del omublerig och invånare har flyttat och en del flyttat in.https://www.youtube.com/watch?v=a4ndVpHsNO8&feature=youtu.be Citera
akejan Postat 2 mars 2015 Postat 2 mars 2015 Alg-blennyn såg proppmätt ut.Hur många fiskar har du? Citera
Conjor Postat 2 mars 2015 Författare Postat 2 mars 2015 Alg-blennyn såg proppmätt ut.Hur många fiskar har du?2 percula, 1 gul gylta liten än så länge, 1 Gobidon Citrinus, och Alg-blennyn som ja han eller hon äter nästan vad som hellst konstigt noghar haft ett antal sådana förut men aldrig set ett sådant betende som på denna och de andra har dött ganska fort men inte denna.Och så har jag 3 st dansande räkor som jag knappt ser röken av.Det var mer fisk förut men jag försöker köpa fisk efter storlek ( alltså så små som möjligt ) och inte för revirhävdande det blir mindre brötoch bråk i burken den är ju inte så stor.2 trestrimiga frökenfiskar ( felköp skulle vara den snällaste av den sorten jo jo ) har fått flytta till en 54 liter burk jag har som räddningsburk eller något åt det hålletde skall tillbaka till affären om möjligt. Citera
Peckoltia Postat 7 mars 2015 Postat 7 mars 2015 Jättesnyggt jag gillar rampen den ger väldigt bra ljus:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.