Conjor Postat 23 april 2015 Författare Postat 23 april 2015 Lite nytt är som man kanske förstår pillsjuk och måste testa olika lösningar som nedan:Bytt ut alla stenar som var cement gjutna en variant av att spara naturen till ihåliga från modernatur ( tror jag )de blev i allafall inte ett Hotell för mäniskor av dom utan för berättigade hyresgäster:Hittade denna variant på filterpump från EHEIM Biopower filterpatron- "Easy Click"denna som är en mellanmodell har tre var för sig losstagbara filterbehållare lättatt byta och göra rent:Och nu till det bästa en Aqua Medic Cirkulationspump EcoDrift 4.0 2000-4000 literden är som vanligt Aqua Medic kvallite rakt igenom massa inställningar pulls,vågor,mat mode och mera.Är välldigt tyst jag tog bort alla andra pumpar förutom ovan EHEIM Biopower filter och den klara hela min100 liters burk på 50% som den går på just nu:Pris ca 1000:- finns två större modeller och de har ljussensor så när ljuset släcks så går den ner i natmode. Citera
akejan Postat 23 april 2015 Postat 23 april 2015 Snyggt! Verkar vara en bra och prisvärd pump.Hur många firrar har du nu? Citera
Conjor Postat 23 april 2015 Författare Postat 23 april 2015 Snyggt! Verkar vara en bra och prisvärd pump.Hur många firrar har du nu?Ja den är välldigt bra för den pengen.1 Manadarin1 Gul Gyllta1 Gobidon Cetrinus1 Salaria2 Percula ( odlad )1 Blå Gul Fröken Citera
Conjor Postat 24 april 2015 Författare Postat 24 april 2015 Hade en sån här VorTech MP10 för ett år sedan och den lät välldigt mycket också efter inkörning om man jämför den med Aqua Medic streampump EcoDrift 4.0 så viskar denna efter en dag och dåär den inte inkörd vilket enligt instruktionerena skall ta några dagar så det kan bara bli tystare. Citera
Conjor Postat 24 april 2015 Författare Postat 24 april 2015 var du inte nöjd med Eiheim streamer ?MVHJo dom är bra men dom var lite för kraftiga skall användas i en större burk Citera
Conjor Postat 24 april 2015 Författare Postat 24 april 2015 Och så måste man ju pröva olika lösningar. Citera
hagbard Postat 1 maj 2015 Postat 1 maj 2015 Nice det där med ljussensorn..att den går i nattläge lite lugnare är nog prima..har tunze sånt på sin controller månntro? Citera
Conjor Postat 2 maj 2015 Författare Postat 2 maj 2015 Nice det där med ljussensorn..att den går i nattläge lite lugnare är nog prima..har tunze sånt på sin controller månntro?Kanske det men inte till det priset Aqua Mediks största kostar 1600:- ca svårslaget Citera
hagbard Postat 3 maj 2015 Postat 3 maj 2015 Ok har köpt ett tunze system med controller...får forska vidare om den har natt mode..verkar vettigt förövrigt Citera
Conjor Postat 3 maj 2015 Författare Postat 3 maj 2015 Okej ett förtydligande den minsta jag köpte har inte nat funktionen så ingen betsäller fel eller såannars är det samma funktion på alla modellerna. Citera
Conjor Postat 12 maj 2015 Författare Postat 12 maj 2015 Pumpen har nu gåt ett tag och ljudnivån är fullt acceptabel ( är ljud allergisk ).Kör på random alltså den kör alla program nice. Citera
Conjor Postat 25 maj 2015 Författare Postat 25 maj 2015 Har nu hittat rätt program för pumpen och invånare och det är vågor kör det på 50%Har också satt i ett juwel bioflow super filter Citera
Conjor Postat 26 maj 2015 Författare Postat 26 maj 2015 Vet ej om det är bekant men mäter i princip aldrig och om jag mäter så är det bara Ph samt Fosfathar bara dom.Fick igår hjälp med att mäta lite mera av en välldigt trevlig affär här Götet en storeloge till en mycket trevlig personal alltid lika goa att köta med.Man vinner inget pris om man kan gissa vilken men ett besök är belöning nog.Mätvärde 2015-05-25.pdf Citera
Rameau Postat 26 maj 2015 Postat 26 maj 2015 Halloj! Såg att du har Tunze 9001, jag upplever att den skummar väldigt blött kan du stämma in på det? Har du den enligt det anvisningsmärke som finns eller har du den lite högre? Citera
Conjor Postat 27 maj 2015 Författare Postat 27 maj 2015 Enligt märket och skummar både blött och tjockt varierande normalt. Citera
Conjor Postat 29 maj 2015 Författare Postat 29 maj 2015 Pumpen ser nästan ut som en rebrand Jebao wp4Du har helt rätt Manks det finns för mycket att välja på i denna hobbyn som andra stön. Citera
Conjor Postat 29 maj 2015 Författare Postat 29 maj 2015 En som har två av Aqua Medic EcoDrift 4.0 i en större burk och pratar lite om vad han tycker Citera
Conjor Postat 30 maj 2015 Författare Postat 30 maj 2015 Lyssnade på Youtube på Jebao wp4 och det ljudet påminer om Vortech inget för migmorrar har haft en sån. Citera
akejan Postat 21 juni 2015 Postat 21 juni 2015 Min mp10 låter väldigt lite. Ett svagt "vinande" bara. Det är väldigt viktigt att montera dessa exakt för att undvika missljud. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.