Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Det är en ormstjärna (den mindre modellen). De brukar (åtminstone i mitt kar) hålla sig i håligheter i LS:n och för det mesta så ser man, precis som din bild, bara deras ben stick ut och leta efter mat.

Postat

Jag är inte säker på id't... men den typen av ormsjöstjärna som det skulle kunna vara är mer filtrerare än jägare/asätare som de stora ormsjöstjärnorna är.

Jag har tusentals i mitt akvarium... de filtrerar vattnet och matas inte speciellt... de får samma som korallerna bara..

Postat

Sökte å borstmask och fireworm...men de bilder jag sett ser inte alls ut som det jag har på bilden. Det är 3-4 långa spröt som är 4-5 cm långa. Ingen bild på borstmaskar jag sett har den typen av spröt. Eller har jag bara missat just den arten?

Postat

För att förtydliga.

Det kan vara allt från 1-4 spröt som kommer ut och vispar runt i vattnet, ibland är det inget. Spröten har borst och är vit- och brunröd randiga.

Postat

Jag är 100 på att det är en ormstjärna. Sök på "Serpant sea star" eller "brittle sea star" så får du många bilder som du kan direkt känna igen mönstret på benen som sticker ut från hålet i din bild.

Postat

Brittle stars

Class Ophiuroidea

brittle stars are found everywhere but are rarely seen as they shun the light and are more active at night. Often, all that can be seen of a brittle star are its arms!

Verkar stämma med bilder jag hittat också.

Postat

Detta är precis vad jag tycker är mest spännande med saltvatten. Det poppar upp olika saker hela tiden.

Själv sitter jag och funderar på om jag lyckats få in två st mojano i karet? Det värsta med det hela är att när man söker på mojano så kan de se ut precis hur som helst *ASG*

Får ta och mata lite försiktigt och se om jag helt plötsligt har 3000 st i karet. Då är det mojano.. :skrattar:;)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...