Postat 31 mars 201411 år Jag skulle inte mata med artemiacystor. Så mycket vet jag som att små fiskar inte kan smälta skalen så för dem är näringsvärdet noll.Antagligen är det samma sak för koraller. Fryst mysis eller artemia går bra. Oftast tar de också pellets.
Postat 31 mars 201411 år Mina älskar krill och fryst artemia. Spruta och avstängda pumpar när solen precis gått ner
Postat 31 mars 201411 år Författare det är skalade artemia ägg så för den saken skull borde det inte vara några problem. när det gäller "när solen gått ner" menar du solen elller "Solen" som i belysningen?sen så tror jag inte att min mini solkorall kan äta en artemia för den är för stor min solkorall är som sagt bara en lillfingernagel stor så polyperna är väldigt små
Postat 31 mars 201411 år gör en slurry/lera av äggen med lite vatten eller en upptinad kub frysmat... spruta lite för att väcka polypernas intresse, sen är det bara att mata så mycket den orkar...
Postat 31 mars 201411 år Det är knappast en solkorall du har. De polyperna är nästan centimeterstora.
Postat 1 april 201411 år Författare Vad har du för tips då stig? Vad tror du att det är?Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 1 april 201411 år Författare https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?60493-vilken-korall-%E4r-detta&p=590591&viewfull=1#post590591
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.