Postat 22 september 200519 år Hallo.Jag var ute i öresund och dök igår kväll,där såg man flera st räkor som liknar putsarräkan.Min fråga är om det är nån som har provat att köra med "vanliga" saltvattensdjur i något kar (typ räkor)?? vad händer??/Daniel
Postat 22 september 200519 år Vanligtvis så dör de inom någon månad pga för hög temperatur eller dylikt..
Postat 22 september 200519 år jag testade i höstas med räkor som jag fick med när jag fångade mat till fiskarna, och räkorna åkte ner dem med i karet, dom klarade sig bra och en kväll efter några månader så lyste jag med ficklampan och såg då en massa babyräkor :-) dom var dock uppätna på morgonen... men men kul iallafall... hade tre räkor och den siste dog i våras
Postat 22 september 200519 år Mitt allra första testkar för saltvatten hade jag tre tångräkor i över vintern.
Postat 22 september 200519 år Författare Fräckt. Så det verkar ju fungera,med tanke på temperaturen så är det ju 22-23 grader i havet ibland på sommrarna så det borde dom klara
Postat 23 september 200519 år Jag hade ett par tångräkor i mitt kar i runt ett halvår, tror dom försvann när en mantis härjade i karet.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.