mikaelhede Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Hallo.Jag var ute i öresund och dök igår kväll,där såg man flera st räkor som liknar putsarräkan.Min fråga är om det är nån som har provat att köra med "vanliga" saltvattensdjur i något kar (typ räkor)?? vad händer??/Daniel Citera
Dykaren Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Vanligtvis så dör de inom någon månad pga för hög temperatur eller dylikt.. Citera
alofstrand Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 jag testade i höstas med räkor som jag fick med när jag fångade mat till fiskarna, och räkorna åkte ner dem med i karet, dom klarade sig bra och en kväll efter några månader så lyste jag med ficklampan och såg då en massa babyräkor :-) dom var dock uppätna på morgonen... men men kul iallafall... hade tre räkor och den siste dog i våras Citera
stigigemla Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Mitt allra första testkar för saltvatten hade jag tre tångräkor i över vintern. Citera
mikaelhede Postat 22 september 2005 Författare Postat 22 september 2005 Fräckt. Så det verkar ju fungera,med tanke på temperaturen så är det ju 22-23 grader i havet ibland på sommrarna så det borde dom klara Citera
stigigemla Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 De klarar 30 grader under några dagar minst. Citera
MichaelE Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Jag hade ett par tångräkor i mitt kar i runt ett halvår, tror dom försvann när en mantis härjade i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.