Gå till innehåll

Stor external overflow - håller det?


alivedreamer

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag håller på med att bygga min externa överrinningslåda och jag vet inte om det kommer att hålla. I princip så är det en 30-35cm bred och ca 20-25 cm hög konstruktion jag tänkt mig. Akvariet är ca 90cm i bredd och glaset är 12mm. Jag bifogar en bild så att ni förstår.

Jag tänkte först att jag skulle ha en ställning under, men vill helst slippa det så det är svårt att få den i exakt rätt höjd då hel akvariet står på frigolit som pressas ihop lite.

Vad tror ni?

post-6860-14468933122646_thumb.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan skaffa två glasbitar på kanske 20x20 cm och limma fast under som stagar upp. Du kan nog skaffa en tom och dela den diagonalt så att det blir två trianglar. Det bör staga lika men med mindre taget utrymme. Det borde räcka då. Men varför ska den sticka ut hela 30 cm? Min box sticker ut 10 ungefär och det räcker till 32 mm genomföringar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ändrar på mitt tidigare förslag och förstorar glasbitarnas sidor till 30x30 istället så borde det gå.

Men jag tror det blir ont om utrymme där om du ska ha både genomföringar och levande i samma låda. För du vill ju inte att något sugs ner i sumpen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...