Gå till innehåll

Vad är detta för korall?


oualid

Rekommenderade inlägg

Goniopora alt. Alvepora. Traditionellt sett som en svår korall. Behöver bra ljus, bra flöde, stabila värden ca/alk/mg & brukar helt klart uppskatta att utfodras med phytoplankton & zooplankton eller sådana substitut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Goniopora alt. Alvepora. Traditionellt sett som en svår korall. Behöver bra ljus, bra flöde, stabila värden ca/alk/mg & brukar helt klart uppskatta att utfodras med phytoplankton & zooplankton eller sådana substitut.

Finns det korallfoder som du rekommenderar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du säger att de andra mår bra..vad har du för flöde o ljusbild?Är det bra flöde o bra ljus..kan man ju undra och dra slutsatser

Det jag misstänker är att det är brist på korallnäring.

Jag använder ingen sånt.

Har i alla fall beställt korallfoder till SPS och LPS.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tvivlar! är det en korall med zooantheller så är det väldigt långsökt..ljus o flöde tror jag på..antingen för lite eller för mycket...jag tror på för mycket...får du den exakt artbedömd blir det så mycket lättare för dig att göra något..får du inget jag är 100% säker vad det är så sök vidare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tvivlar! är det en korall med zooantheller så är det väldigt långsökt..ljus o flöde tror jag på..antingen för lite eller för mycket...jag tror på för mycket...får du den exakt artbedömd blir det så mycket lättare för dig att göra något..får du inget jag är 100% säker vad det är så sök vidare

Det ÄR en Goniopora (eventuellt en Alveopora, men de är snarlika), de behöver riktigt bra omsorg och lever oftast bara några månader i akvarium, enbart ljus räcker troligen inte för dessa. Det finns fortfarande kunskapsluckor angående skötseln av dessa, men många tror att det är stödmatning som saknas. Finns till och med några särskilda foder för just Goniopora, exempelvis Two Little Fishes "Goniopower" och Polyp Labs "Reef-Roids". Om de hjälper vet jag ej.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...