Matthias_H Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 Hej jag skulle vilja ha tips vad för medel eller hur man gör så man fogar i ett akvarium ska limma fast en överrinningsbox hur drar man en snygg fog utan diskmedel ? Då jag fogar hemma då jag byggt brukar jag ta disk medel eller såpa så hur för ni för att få till det snyggt.dra med torrt finger fastnar ju allt ;-) Citera
a.nilson Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 Slicka på fingret o torka av det efteråt med papper o T-röd. Citera
blackizzz Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 Tejpa med maskeringstejp innan och sedan gör som anders säger, sen drar du bara bort tejpen och får en finfin kant! Citera
Matthias_H Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 Kanon och tack. En till fråga ska man sätta tändstickor mellan då man silicona fast boxen mot glaset eller ska den vara tajt mot ? Citera
Matthias_H Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 Okej men då borde man väl kunna punkta fast den med silicon med tändstickor mellan sen då den torkat fast tar man bort tändstickorna och så drar man dit silicon runt hela boxen :-) Citera
eddie Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 ha tändstickor du ...limma sen efter ca 40 min drar du bort stickorna å fyller igen hålen..spotta på fingret eller ha vatten ha inte t-röd...bättre med vanlig sprit i så fall... alt grumme såpa ?? ska ju va naturvänligt...men saliv eller vatten...funkar...annars klipper du pipen rätt å gör som jag drar en satans fin fog direkt.. ett tips ha pipen framför dig...samma princip som kittning... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.