Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Vad är erat bästa tips för att putsa rutorn på utsidan av akvariet. Jag har provat fönsterputs men det blir bara en hinna på rutan som ser fettig ut tror det blir så av saltet som ibland rinner ner på glaset. Har även provat vatten med ett par droppar diskmedel i funkar bätre men inte bra tar man sen en fönster skrapa så blir det ännu lite bätre men fortfarande inte bra. Nu senast provade jag med målar tvätt och det är väll det bästa jag hittat hitils hur gör ni andra för det måste väll vara fler än jag som vill ha rena rutor. Citera
Guest Gäst Postat 6 januari 2004 Postat 6 januari 2004 Använd fönster puts, och när du torkar av rutorna så använd dig utav lokaltidnings papper .. gnugga på. Resultatet blir ett helt flamfritt glas.__________________Mvh Göran Citera
Guest Motor_666 Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Jag har läst någonstans att man inte ska använda fönsterputs för att det innehåller amoniak? Är det kanske hysteriskt att tro att ångorna ska åka upp och hamna i vattnet? Jag har inte tordats använda det och mina rutor ser inte kul ut. Hur gör ni? Citera
Niclas Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Jag använder också fönsterputs, men jag sprutar lite på trasan istället för på rutan, känns lite säkrare Citera
aengus Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 fönsterputs och en dagstidning funkar bäst. men coralife har en speciell akvariumputs, som är förbaskat bra. glascleaner heter den tror jag. Citera
Dykaren Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Ättika på papper eller trasa... fungerar utmärkt... i princip ofarligt också Citera
acuario Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Jag brukar använd T-shirten som jag har på mig och gnugga på så får man bort saltränderna Citera
thomas5547 Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 jag har en speciell... trasa som jag fick av en tjej på mitt jobb.. den är ganska dyr tydligen.. men skitbra! gjord för glas.. och man behöver bara fukta lite först.. Ska ta reda på va den heter.. och va den kostar.. Allt jag vet är att den är blå.. känns lite skum att ha i handen.. Citera
thomas5547 Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 nja.. tror inte det.. känns dom fuskskinn.. på nått sätt.. inte i närheten av nylon.. Citera
Niclas Postat 22 september 2004 Postat 22 september 2004 Hm.. jag har en blå microfiber trasa för glas, den känns också hyggligt skum när man tari den, som om det vår massor av små små "hakar" eller "krokar" tror att det är samma?. Citera
Vitamin Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 Den blå trasan har jag också, man bara fuktar den lite, sen torkar jag av med en likadan, fast vit. Det blir skinande rent! . Citera
jimmy Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 <TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><TR height="100%" UNABLE="on" width="100%"><TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">Har också börjat med det har fått några av städ personalen här är det inte mirakleltrasaTa lite vatten med ett par droppar diskmedel spraya på rutan å torka med trasa perfekt</TD></TR><TR UNABLE="on" hb_tag="1"><TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on"><DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE> Citera
wrang Postat 23 september 2004 Postat 23 september 2004 Undra om det är samma trasa som jag har här hemma men min är röd.På etiketten så heter den ACT Natural Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.