Gå till innehåll

putsa rutorna utvändigt


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Vad är erat bästa tips för att putsa rutorn på utsidan av akvariet.

Jag har provat fönsterputs men det blir bara en hinna på rutan som ser fettig ut tror det blir så av saltet som ibland rinner ner på glaset.

Har även provat vatten med ett par droppar diskmedel i funkar bätre men inte bra tar man sen en fönster skrapa så blir det ännu lite bätre men fortfarande inte bra.

Nu senast provade jag med målar tvätt och det är väll det bästa jag hittat hitils hur gör ni andra för det måste väll vara fler än jag som vill ha rena rutor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använd fönster puts, och när du torkar av rutorna så använd dig utav lokaltidnings papper .. gnugga på. Resultatet blir ett helt flamfritt glas.

__________________

Mvh

Göran

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...
Guest Motor_666

Jag har läst någonstans att man inte ska använda fönsterputs för att det innehåller amoniak? Är det kanske hysteriskt att tro att ångorna ska åka upp och hamna i vattnet? Jag har inte tordats använda det och mina rutor ser inte kul ut. Hur gör ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on">

<T>

<TR height="100%" UNABLE="on" width="100%">

<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">

Har också börjat med det har fått några av städ personalen här är det inte mirakleltrasa

Ta lite vatten med ett par droppar diskmedel spraya på rutan å torka med trasa perfekt</TD></TR>

<TR UNABLE="on" hb_tag="1">

<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">

<DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></TABLE>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...