Gå till innehåll

Fråga om akvastabil möbel mark


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Hej

jag har köpt en akvastabil mark II möbel som är 130 cm lång och 50 bred.

jag undrar hur dom har tänkt då Akvariumet kommer hänga i luften där dörrarna är ? Ca 2cm utanför bänken kommer karet vara men bara där dörrarna är.

akvariumet får stöd på sidorna helt och hållet är endast en bit på framsidan. Hoppas ni med akvastabil möbler vet att svara på detta :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ingen aning om hur din möbel ser ut och hurvida de är korrekt.

Men ett helglas akvarium är självbärande. Det behöver inte ha stöd över hela botten. I princip så kan du sätta ett ben i har hörn på ett kar utan något mellan och kalla det klart. Så det gör inget om akvastabils lösning inte täcker hela karets botten.

Men om det ska vara så har jag ingen aning om som sagt. Kan du inte ta några bilder? Det är svårt att bilda sig en idé om hur det ser ut från din text, iaf för mig :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag ingen aning om hur din möbel ser ut och hurvida de är korrekt.

Men ett helglas akvarium är självbärande. Det behöver inte ha stöd över hela botten. I princip så kan du sätta ett ben i har hörn på ett kar utan något mellan och kalla det klart. Så det gör inget om akvastabils lösning inte täcker hela karets botten.

Men om det ska vara så har jag ingen aning om som sagt. Kan du inte ta några bilder? Det är svårt att bilda sig en idé om hur det ser ut från din text, iaf för mig :-)

Ska fixa lite bilder :-) och tack för svaren :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var nojjig och frågade samma sak i början men eftersom konstruktionen är sån så skall det va lugnt. Det enda som e lite jobbigt är när man spiller vatten på golvet och det inte går att få tag i eftersom möbeln ligger platt på golvet :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var nojjig och frågade samma sak i början men eftersom konstruktionen är sån så skall det va lugnt. Det enda som e lite jobbigt är när man spiller vatten på golvet och det inte går att få tag i eftersom möbeln ligger platt på golvet :/

aa det är klart jag har tagit för vana att lägga ut handdukar runt karet då jag jobbar i det :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...