Matthias_H Postat 1 maj 2014 Postat 1 maj 2014 Hej jag har köpt en akvastabil mark II möbel som är 130 cm lång och 50 bred.jag undrar hur dom har tänkt då Akvariumet kommer hänga i luften där dörrarna är ? Ca 2cm utanför bänken kommer karet vara men bara där dörrarna är.akvariumet får stöd på sidorna helt och hållet är endast en bit på framsidan. Hoppas ni med akvastabil möbler vet att svara på detta :-) Citera
mikoto Postat 1 maj 2014 Postat 1 maj 2014 Nu har jag ingen aning om hur din möbel ser ut och hurvida de är korrekt.Men ett helglas akvarium är självbärande. Det behöver inte ha stöd över hela botten. I princip så kan du sätta ett ben i har hörn på ett kar utan något mellan och kalla det klart. Så det gör inget om akvastabils lösning inte täcker hela karets botten. Men om det ska vara så har jag ingen aning om som sagt. Kan du inte ta några bilder? Det är svårt att bilda sig en idé om hur det ser ut från din text, iaf för mig :-) Citera
Matthias_H Postat 1 maj 2014 Författare Postat 1 maj 2014 Nu har jag ingen aning om hur din möbel ser ut och hurvida de är korrekt.Men ett helglas akvarium är självbärande. Det behöver inte ha stöd över hela botten. I princip så kan du sätta ett ben i har hörn på ett kar utan något mellan och kalla det klart. Så det gör inget om akvastabils lösning inte täcker hela karets botten. Men om det ska vara så har jag ingen aning om som sagt. Kan du inte ta några bilder? Det är svårt att bilda sig en idé om hur det ser ut från din text, iaf för mig :-)Ska fixa lite bilder :-) och tack för svaren :-) Citera
Matthias_H Postat 1 maj 2014 Författare Postat 1 maj 2014 Så är det! Har själv akvastabil mark IIOkej och det funkar bara fin fint ? Med vänlig hälsning, Matthias Citera
Matthias_H Postat 1 maj 2014 Författare Postat 1 maj 2014 Okej då är det bara jag som är lite nojig då och orolig i onödan :-) Citera
Edlund Postat 1 maj 2014 Postat 1 maj 2014 Jag var nojjig och frågade samma sak i början men eftersom konstruktionen är sån så skall det va lugnt. Det enda som e lite jobbigt är när man spiller vatten på golvet och det inte går att få tag i eftersom möbeln ligger platt på golvet :/ Citera
Matthias_H Postat 2 maj 2014 Författare Postat 2 maj 2014 Jag var nojjig och frågade samma sak i början men eftersom konstruktionen är sån så skall det va lugnt. Det enda som e lite jobbigt är när man spiller vatten på golvet och det inte går att få tag i eftersom möbeln ligger platt på golvet :/aa det är klart jag har tagit för vana att lägga ut handdukar runt karet då jag jobbar i det :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.