Postat 2 maj 201411 Är Har problem med min wp-40, hade den avstÀngd under ett vattenbyte och nÀr den skulle igÄng igen sÄ vill den inte... I vatten gÄr den inte alls igÄng, ovan vatten kan den gÄ igÄng om jag petar lite pÄ den o dÄ varvar den efter program pÄ controllern men pm jag sÀnker ner den gÄr den nÄgra sekunder för att sen stanna igen... Den Àr rengjord och har legat tvÄ timmar i Àttika, varken syns eller kÀnns nÄgra avlagringar, repor eller nÄtt pÄ magnet eller i pumphuset..... NÄgon som har nÄgot tips?Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är Författare Kontrollera ditt nÀtaggregatMVH LasseHur?Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är Författare Hm ovan vatten startar den om jag petar lite pÄ rotorn o sen kan jag stanna den o den startar utan att jag petar men i vatten gÄr den 10-20s sen stannar den o gÄr inte igÄng igen.... Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är Författare Hm ovan vatten startar den om jag petar lite pÄ rotorn o sen kan jag stanna den o den startar utan att jag petar men i vatten gÄr den 10-20s sen stannar den o gÄr inte igÄng igen.... TillÀgg: i vatten startar den inte frÄn stillastÄende oavsett vad jag gör, tiden i vatten ovan Àr om jag startar den i luft o sen sÀnker ner....Skickat frÄn min GT-I9210 via TapatalkSkickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är Författare MÀt med en multimeter vad nÀtagget ger för utspÀnning.Hm har en multimeter liggande men Àr helt rudis pÄ att anvÀnda den.... Ska göra ett försök, nÄgra pointers pÄ hur man anvÀnder multimeter Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är Författare AlltsÄ, jag Àr vÀldigt dÄlig med el men har som sagt en multimeter... NÀtagget Àr ju "fast" i kontakterna sÄ dÄ mÄste jag vÀl mÀta pÄ anslutningen till controllern? Hur mÀter jag dÀr, var ska röd resp svart?Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 2 maj 201411 Är MÀt pÄ DC 200 V. Plus i mitten minus pÄ kanten. Den skall ge 24 v. allt tyder pÄ att aggregatet ger för liteDetta kan du anvÀndaMVH Lasse
Postat 2 maj 201411 Är Författare Haha inte konstigt jag inte fick till det, sÀkring har gÄtt i multimetern Men jag lutar nog oxÄ Ät nÀtagget....Lasse det du lÀnkar ser inte ut att ha vanlig kontakt, bara att skarva? Blir vÀl annars att bestÀlla via FS dÄ de ju ÀndÄ har billiga pumpar snart Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 16 maj 201411 Är Författare Typiskt, kan konstatera att det inte var nÀtagget o inte kontrollern.... BestÀllde nytt nÀtagg dÄ jag ÀndÄ skulle ha en twin-kontroller, först startade pumpen men efter nÄn timme stannade den igen.... NÄnting i sjÀlva pumpen alltsÄ.... Drygt, ska maila Eric o frÄga om han har nÄn ide eller om det bara Àr att bestÀlla ny pump?Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 16 maj 201411 Är Det finns i stort sett inga rörliga delar förutom impellern i pumpen sÄ det skulle i sÄ fall vara glappkontakt inne i pumpen.Kolla hur axeln till impellern ser ut - Àr den helt slÀt?
Postat 16 maj 201411 Är Du skall ha ett nÀtagg pÄ 5amp och 24V för att driva kontroller samt pump skriver de annars brÀnner du sakerna om du lÀser för kontrollern men kanske bara gÀller twin kontrollern.
Postat 16 maj 201411 Är Författare Det nya nÀtagget Àr skickat av FS nÀr jag köpte twincontrollern sÄ det bör ju vara rÀtt... Jag har haft pumpen sen feb -13, eric föreslog ny motor för 25dollar, ingen frakt, fÄr prova det.....Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
Postat 16 maj 201411 Är Författare Det finns i stort sett inga rörliga delar förutom impellern i pumpen sÄ det skulle i sÄ fall vara glappkontakt inne i pumpen.Kolla hur axeln till impellern ser ut - Àr den helt slÀt?Ja allt kÀnns slÀtt o fint och pumpen Àr ordentligt rengjord... NÀr den vÀl stannat sÄ startar den inte förren jag haft den uppe o petat impellern ett halvt varv.....Men som sagt, blir ny motor....Skickat frÄn min GT-I9210 via Tapatalk
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.