dr.dator Postat 11 maj 2014 Dela Postat 11 maj 2014 Mitt nya (https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?58689-%C4ntligen-st%F6rre!) har nu varit igång ca en vecka men jag tycker fortfarande vattnet ser lite "disigt" ut. Det syns framför allt om man kollar från kortsidan (140cm brett). Sanden jag slängde i var ganska finkornig (0.7 - 1.5mm). Kan det vara den som fortfarande inte lagt sig ordentligt? Korallerna verkar må bra. Acroporan har dock ingen PE direkt, men jag antar att det tar lite tid för den att vänja sig.Bild från kortsidan (ser disigare ut i verkligheten): Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 11 maj 2014 Dela Postat 11 maj 2014 Sanden hadde lika dant tills filltrer sög upp det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dr.dator Postat 11 maj 2014 Författare Dela Postat 11 maj 2014 Sanden hadde lika dant tills filltrer sög upp detVad använde du för filter? Jag kör bara skummaren och en reaktor med aktivt kol just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 12 maj 2014 Dela Postat 12 maj 2014 HepKör Aquele 1000 liters det har en filtersvamp längst ner och en filterkammare överst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 12 maj 2014 Dela Postat 12 maj 2014 I filterkammaren har jag Fosremover och kol när det behövs denna pump ärkraftig 11 w så det är bra drag.Och det är lätt att ta loss svampen för rengöringbara att dra av den från rörret Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Conjor Postat 12 maj 2014 Dela Postat 12 maj 2014 Missade du har ju sump om jag hajjar det hela sätt in ett filtermaterial där i någon av kamrarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 12 maj 2014 Dela Postat 12 maj 2014 Bry dig inte. Det försvinner av sig självt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
dr.dator Postat 12 maj 2014 Författare Dela Postat 12 maj 2014 Ok, tack för info. Jag satte dit en filterstrumpa jag hade liggandes. Än så länge ingen skillnad dock. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.