Peckoltia Postat 21 maj 2014 Postat 21 maj 2014 Jag har en 1,5L flaska med gammal Phytonalgkultur i, kan det finnas levande alger i den fast den är gammal?, vattnet är grönt Citera
Mia L Postat 22 maj 2014 Postat 22 maj 2014 Har du inte haft syre i den så tror jag inte något är levande. Eller är det en koncentrerad vätska på flaska från någon tillverkare? Citera
ormet Postat 22 maj 2014 Postat 22 maj 2014 Hur gammalt är gammal? 1 månad? 5 år?Produkten "Phyto Feast Live" har en hållbarhet på "flera månader" i kylskåp. Citera
stigigemla Postat 22 maj 2014 Postat 22 maj 2014 Så länge vattnet är grönt bör det vara alger i det. Men antagligen har en annan art tagit över. Citera
Dykaren Postat 23 maj 2014 Postat 23 maj 2014 Hur luktar den? Det bör lukta hyfsat fräscht, svårt att beskriva men lite som hö. Luktar det illa är det bäst att slänga. Citera
Peckoltia Postat 24 maj 2014 Författare Postat 24 maj 2014 Kommer inte ihåg när jag fick den som startkultur men den luktar inte illa korken är löst påsatt så luft kommer in men kanske bäst att hälla ut det och köpa nytt:)Var köper man en ny startkultur? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.