Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har alltid haft en frigolit skiva i botten på alla mina sötvattensakvarium. Kan man han ha det i saltvatten med?

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Tapatalk

Postat

Jaa, det är i karet. Jag tänkte mest för rasrisk och och vassa kanter på stenar.

Men det är alltså inget ni rekommenderar

Postat
Jaa, det är i karet. Jag tänkte mest för rasrisk och och vassa kanter på stenar.

Men det är alltså inget ni rekommenderar

I sådant fall är det bättre med en plastskiva, men även det är lite si och så, då skulle jag silikona den tät så att inte skit samlas under :)

Postat

Är det vänligt att man gör detta? Eller är det helt onödigt?

Jag är van vid att ha Malawiciklider, och de gräver något hejdlöst.

Är rasrisken stor i ett saltvattenskar?

Postat

Regeln är att du bygger från botten så att stenen inte kan rasa. Bäst i både sött och salt är att börja med stenen innan sand kommer i och lägga stora och relativt platta stenar i botten som fundament. På det sättet har jag byggt mina rev i många år utan att använda något i botten - både för ciklider och salt.

En annan fråga - då jag vet en Jonna med Malawiciklider som i många år drömt om salt så måste jag fråga om du är denna Jonna som äntligen fått tummen ur :) Orten stämmer dock inte men folk rör ju på sig :)

MVH Lasse

Postat

Jag vet inte riktigt vem du är. Men att jag har malawiciklider och har drömt om saltvatten i några år och jag har flyttat runt lite stämmer bra

Postat

Om du inte vet direkt vem jag är så är du inte den Jonna jag tänker på - synd för jag trodde hon äntligen gjort slag i saken :) Men ändå - välkommen till saltvattensguiden.

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...