Gå till innehåll

Oidentifierad mask!


kaptenen

Rekommenderade inlägg

Jag har försökt tagit bild nu ett tag men inte lyckats ännu på grund av denna masks otroliga ljuskänslighet!

Så jag ska försöka beskriva den så gott det går och alla tips är tacksamma :)

Den har funnits sen start för ca 1,5 år sedan och bor i en mm stor skreva och verkar inte kunna förflytta sig. Den har förmågan att töja ut sig själv till en längd på nu ca 5 cm (förr 1 cm) och är svart och grårandig. Den liknar en pytteliten blind orm i sitt rörelsemönster, och varför den nu har väckt min uppmärksamhet igen är för att den verkar vara av carnivorisk karaktär då jag såg den svälja ett antal levande copepods/mysis.

Är det någon som kan ha någon aning om vad jag snackar om eller ska jag lika gärna lägga lite lim ovanför dennes lilla plats? Jag såg den nämligen försöka greppa tag i en snäcka så är lite oroliga att den kanske skadar dessa också..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hos mig har dom inte gjort nån skada. Men jag litar inte på maskar. Till och med dom sk "nytto" maskarna. Det finns alldeles för många olika arter för att vara 100% säkert.

Jag försöker ta bort alla maskar och krabbor etc som finns i LS.

Idag nyttodjur

imorgon koral dödare

eller sushi älskare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de är ju inte lätta att identifiera till hundra procent, har man tur så får man veta vilket släkte de tillhör sen tar det stopp.. Kanske ska köra det säkra före det osäkra för det var just allt pickande mot en liten snäcka som gjorde mig orolig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...