Gå till innehåll

Hjälp hystrix vitnar


Rekommenderade inlägg

Kom hem från jobb nu ikväll och fick syn på min hystrix som inte ser så bra ut nu. Har hft den i 2 dagar bara. Den har gått från ybaja2aj.jpg till esa7amaz.jpg

Står medel strömt och har 8 st t5 rör och en led e27 lampa över den. Har bytt 30 liter vatten nu ikväll och blandat upp 50 liter till ett byte imorgon med. har tyvärr inte möjlighet att mäta något förens imorgon kväll men borde jag skaffa mig kol eller annat?

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aktivt kol ska inte behövas för hysterix. Jag körde länge utan det och hade inga problem. Du får undersöka värdena så fort du kan och se om det är något som sticker ut. Du har inte haft nån temperatursvängning så här på sommarn? Tror tyvärr inte du kommer kunna rädda din hysterix då den ser ut att vara bortom räddning men du kan ju försöka fragga av en bit. Du kan ju iaf säker rädda andra koraller om du hittar felet. Lycka till!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tempen ligger stadigt på 25 grader är de för högt? Flödet ligger på ca 12000l/h i en 300 kar. Har en led lampa (e27 på 18watt) rakt över den. Bör jag sänka/stänga något eller alla dessa 3 saker? Ska mäta värdena så fort jag slutat jobbet idag. Har en lobophylia och euphyllia som mår bra

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så såg mina fraggar ut ibland om jag glömde dom på kanten av fraggkaret framför fläkten en kort stund, dom gillar inte o vara ur vattnet någon längre tid.

Kan det vara så att du transporterade den i en fuktig påse eller tog din tid på dig innan du fick ner den i karet?

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...