Zigmund Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Lite nya bilder !Musslor från Ludvika zoo (Niklas ) Omöjligt få till bra kort med telefonkamera men riktigt grymma färger Svårt att få till helbild på karet VänsterMittenHögra sidanLite bilder några acans (uppe i 34 sorter så om något år är tanken acans-musslor botten och bara sps resten ) Citera
Purre Postat 27 september 2014 Postat 27 september 2014 Ser riktigt fint ut Fredrik. Jag planerar nu att bygga ett refugium, sen kommer jag dra igång min stora burk igen. Jag måste få komma på ett besök och se ditt fina akvarium någon gång under hösten.MvhPer Citera
Zigmund Postat 27 september 2014 Författare Postat 27 september 2014 Härligt du är redo igen Är riktigt nöjd med refugium , sparar mycket jobb !Det är bara titta förbi om du är i närheten av Västerås Med vänlig hälsning Fredrik Citera
Zigmund Postat 17 oktober 2014 Författare Postat 17 oktober 2014 Nu börjar fisklistan bli klar !I karet går nu !35 st anthias squamipinnis8 st anthias dispar2 st z.flavescens1 st z.scopas1st z.xanthurum1 st z.desjardinii2 st hepatus1 st naso lopezi1st naso literatus1st A.lineatus4st clowner1 loricula 1 bispinosa ( dessa ska ut när jag får tag i dom )Saknas ( kommer nästa vecka ) Ville ha i dessa sist7 st acanthurus triostegus1 st A.sohalOch 1 st veliferum och chelmon rostratus som går i fraggkar+refugium (flyttas runt där dom behövs )Så börjar bli fullt , men roligare med fisk än tilsätta nitrat/fosfat Citera
ballsam Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Ohh lala.. hade varit kul om du kunde filma ett klipp å visa /Samuel Citera
MagnusJ Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Mäktig fisklista i ett häftigt akvarium! Citera
Zigmund Postat 17 oktober 2014 Författare Postat 17 oktober 2014 Ohh lala.. hade varit kul om du kunde filma ett klipp å visa /SamuelSka försöka !Dock ser du mina fotoskills ,så står man ut med skakig film utan redigering så ska jag nog få fram något Citera
ballsam Postat 17 oktober 2014 Postat 17 oktober 2014 Är inte så kräsen. För mej duger det gott med ett 45 sek klipp filmat med en iphone . Ska bli kul att se ett större stim anthias.. Citera
Zigmund Postat 17 oktober 2014 Författare Postat 17 oktober 2014 Alla stimmar ju inte ihop hela tiden tyvär Men imellanåt blir det riktigt mäktigt . Citera
Zigmund Postat 18 oktober 2014 Författare Postat 18 oktober 2014 https://www.youtube.com/watch?v=RBv8cDtIfk8Man ser väll lite kanske Citera
ballsam Postat 18 oktober 2014 Postat 18 oktober 2014 Jajjemänsan .. Trevligt med mycket liv i karet. Matar du ofta? Foderautomat? /Med vänlig hälsning, Samuel Citera
odel68 Postat 18 oktober 2014 Postat 18 oktober 2014 Nu börjar fisklistan bli klar ![ATTACH=CONFIG]119876[/ATTACH]I karet går nu !35 st anthias squamipinnis8 st anthias dispar2 st z.flavescens1 st z.scopas1st z.xanthurum1 st z.desjardinii2 st hepatus1 st naso lopezi1st naso literatus1st A.lineatus4st clowner1 loricula 1 bispinosa ( dessa ska ut när jag får tag i dom )Saknas ( kommer nästa vecka ) Ville ha i dessa sist7 st acanthurus triostegus1 st A.sohalOch 1 st veliferum och chelmon rostratus som går i fraggkar+refugium (flyttas runt där dom behövs )Så börjar bli fullt , men roligare med fisk än tilsätta nitrat/fosfat Ojoj riktigt snyggt mvh Ola. Citera
Zigmund Postat 18 oktober 2014 Författare Postat 18 oktober 2014 Foderautomat ! 13:00 15:00 17:00 19:00 ( just nu fylld med cyclop-eeze flingor och marine base energy pellets )Sedan brukar jag mata med fryst på kvällen - mysis-artemia-krill-cyklops ! Citera
Zigmund Postat 2 maj 2015 Författare Postat 2 maj 2015 Lite nya bilder , många minifraggar har växt till sig och kan väll snart kallas koraller.Har även slängt ut mycket som varit utfyllnad medans sps/lps fått växa till sig . Citera
Zigmund Postat 2 maj 2015 Författare Postat 2 maj 2015 Lite bilder fraggkar med zoas och acans. Citera
Noxy Postat 3 maj 2015 Postat 3 maj 2015 Riktigt snyggt:wooow:. Det där var ingen dålig kollektion av fraggar. Ska du konkurera ut stadens zoo butik;) Citera
Zigmund Postat 3 maj 2015 Författare Postat 3 maj 2015 Nja , även fast min sambo skulle föredra det Tycker mer om att samla och odla än sälja .Har beställt glas till 2st 80*45*25 kar då fraggkaren är fulla för tillfället, och koraller är roligt så blir mer fraggkar påkopplade på systemet. Citera
Zigmund Postat 3 maj 2015 Författare Postat 3 maj 2015 Ja den är riktigt fin , gått i Antons kar i ca:2år (shreek på forumet) Så väldigt smidigt få en som funkat i kar länge och riktigt välmatad. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.