Gå till innehåll

Kirurg= huvudvärk!!!!!


per.w

Rekommenderade inlägg

Jag har vid flertalet tillfällen försökt mig på fjärilar, kejsare och dvärgkejsare, med samma resultat! Fiskdöd....

Köpte för några veckor sedan några nya fjärilar, som efter någon vecka visade tecken på prick.... Jag fick som resultat av det, köpa UVC, som jag inte hade innan! "Ja jag vet att det är något man ska ha", men det har gått bra så länge man inte kastat i fjärilar.

Nu verkar det vara på gång åt rätt håll, med hjälp av putsarräka, uvc och mörkläggning......... Men varför bryter det alltid ut prick med inköp av fjärilar? Ngon som vet???:smiley24:

//Per.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vid flertalet tillfällen försökt mig på fjärilar, kejsare och dvärgkejsare, med samma resultat! Fiskdöd....

Köpte för några veckor sedan några nya fjärilar, som efter någon vecka visade tecken på prick.... Jag fick som resultat av det, köpa UVC, som jag inte hade innan! "Ja jag vet att det är något man ska ha", men det har gått bra så länge man inte kastat i fjärilar.

Nu verkar det vara på gång åt rätt håll, med hjälp av putsarräka, uvc och mörkläggning......... Men varför bryter det alltid ut prick med inköp av fjärilar? Ngon som vet???:smiley24:

//Per.

Detta är väl inget svar på din fråga men jag har alltid samma problem efter att jag har köpt fisk på hornbach (Jo jag vet att jag är dum i huvudet som köper fisk där ibland.. Men WTF.. Ser jag en cool firre och har stålar på mig så blir det impulsköp..) Burkar köra dem i karantän ett tag innan jag släpper ner dem i det stora så går det bra.. Kanske en lösning för dig med..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom fisktyper du har räknat upp tillhör dom lite känsligare som man bör ha UV till redan från start. Samt ett väl inkört och fungerande akvarium.

Isamband med att fisken stressas och kommer till ett kar med sämre förhållanden än i butiken är det lätt att fisken får några prickar.

Du kan kolla salthalten i vattnet från din butik, det är ganska vanligt att rena fiskkar har lägre salthalt för att fiskarna ska hålla sig friskare.

Men viktigast av allt vad har du för kar och med vilka vattenvärden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...