Gå till innehåll

Film?


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

Halloj, jag testfilmade mitt kar nyss för att se om det funkar. Vart kan man lägga upp filmer om man skulle få till nått som man vill visa andra? Länka hit från nån "uppladdnings sida" ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Det måste ju bara vara möjligt. Jag har PMa Wrang men han valde att ignorera mig. Kanske Saxmark ordnar något för oss? Jag håller med jens det vore roligt, men då man själv inte är speciellt haj på datorer är det inte så lätt... Klicka på en knapp så ska allt funka nivån ungefär :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret
Jag har PMa Wrang men han valde att ignorera mig.

låter märkligt...

eftersom du verkar ha internetuppkoppling så måste du ha en ISP, internetleverantör t.ex telia eller glocalnet.

dessa tillhandahåller utrymme på 10-50 Mb per kund. troligen får du skicka upp filmen med FTP. jag kan hjälpa dig med det.

mvh claes.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

låter märkligt...

eftersom du verkar ha internetuppkoppling så måste du ha en ISP, internetleverantör t.ex telia eller glocalnet.

dessa tillhandahåller utrymme på 10-50 Mb per kund. troligen får du skicka upp filmen med FTP. jag kan hjälpa dig med det.

mvh claes.

Märkligt? Inte alls, jag är inte kompis med alla bara...

Tack för erbjudandet claes! Men jag önskar ju att någon slapp hjälpa pappskallar som jag och att man istället kunde göra det enkelt ;D Typ som att ladda upp en bild i forumet! Min internetleverantör har fullt upp bara med att hålla linan igång, tror inte vi ska belasta KOMMUNICERA mera ;D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det måste ju bara vara möjligt. Jag har PMa Wrang men han valde att ignorera mig. Kanske Saxmark ordnar något för oss? Jag håller med jens det vore roligt, men då man själv inte är speciellt haj på datorer är det inte så lätt... Klicka på en knapp så ska allt funka nivån ungefär :D

Hmmf nej jag har ej ignorarat dig såg allt ditt PM men skulle svara lite senare men glömt av det hela.

Hur stor är filmen i MB??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmf nej jag har ej ignorarat dig såg allt ditt PM men skulle svara lite senare men glömt av det hela.

Hur stor är filmen i MB??

Jag har inte gjort den ännu, bara det är ett kapitel i sig.... hehe

Men.. Kan vi/du inte fixa plats för kortfilmer eller är det som med allt annat en fråga om pengar? (Utrymme)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://upl.silentwhisper.net/

Saxat FAQ där:

Q: Who's running this site?

A: Two geeks with way too much free time.

You can contact us via e-mail: admin@upl.silentwhisper.net

We speak Swedish and English.

Q: I found a picture that X.

A: You can report any 'bad' images to abuse@upl.silentwhisper.net

Q: Are my files safe? Can I use the uploader to back up my files?

A: That is not recommended. We can't guarantee that your files will be absolutely 100% safe.

Q: What kind of server do you run?

A: This is a 750 MHz AMD with 120 GB hard drive and 567 MB of RAM.

Q: How much bandwidth do the uploader consume?

A: We can't tell for sure as the uploader shares it's connection with several other applications across multipple servers.

Currently we estimate that we output around 110-120 GiB every day. We are currently using 10 Mbit/s connections provided by Bredbandsbolaget AB.

Q: Is the service free? Will you be charging for it in the future?

A: The service is completely free in it's current form.

Q: How long will you be online?

A: As long as we can. But we can give no guarantees. If our ISP decides to get rid of us we could be gone tomorrow.

Q: For how long will my files be stored?

A: There is currently no limit to how long an image can remain in the system. However, if you do not log in to your account for more than 6 months, it will be considered inactive and the files will be removed.

Q: That [copy] thingy next to "Link:", what's it for?

A: Clicking the link will copy the link to the file to you clipboard.

A new feature we'r trying out. It works fine on IE but firefox considers it a security risk.

If you want to use it with firefox, open about:config and change the value:

signed.applets.codebase_principal_support to true.

Q: I keep getting "Bad chars in login data" errors when I try to log in.

A: We've recently made some changes to the login procedure. Characters that do not match this expression: a-z A-Z 0-9 å ä ö Å Ä Ö . _ ^ - + are no longer allowed. We realize that some account names contain characters that aren't included in that expression. If your account name contains characters taht do not match, contact admin@upl.silentwhisper.net and we'll sanitize your name or change it to whatever you want.

Så så länge du loggar in en gång i halvåret så ska det inte försvinna heller.

:)

Vet iofs inte ifall man kan lägga upp filmer där, då jag inte använder tjänsten själv, men det kanske kan vara värt att testa?

Annars kan jag också bistå med utrymme, då jag har en egen server som står på 24/7...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej om jag sätter igång och gör 30sec film fixar du upp den då? Jag har inte ens en filmkamera utan tänkte filma med digitalkameran.. Det blir ingen vidare kvalite och jag har inget som är värt att filma men det vore kul att prova! =)

Jag vet inte hur det är för er men ser jag en film snutt som nån här tagit på sitt kar tycker jag det är mycke roligare än ett foto...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir i formatet .MOV så jag måste ha ett program som kan öppna och sedan spara om .MOV till AVI?

Har kört fast här, Win movie maker vägrar öppna .MOV.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, formatet *.mov är apples och öppnas i antingen Quicktime som man numera får hem genom att ladda hem iTunes från apples hemsida, eller genom ett andra alternativ som ska funka lika bra. Internet Explorer ska också kunna hantera formatet ifall det finns på tex. en hemsida.

http://www.free-codecs.com/ Där hittar man olika alterniv som alla är gratis att använda.

Ett väldigt bra alternativ till mediaspelaren är VLC Media player som haterar de allra flesta formaten förekommande idag: http://www.videolan.org/ Dessutom gratis. ;)

MSN är det enda alternativet förutom FTP som jag kan ta emot filer på ifall du inte kan maila den sen. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...