Gå till innehåll

någon som har provat NYOS Quantum skummarna?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag sitter o kollar lite på teknik för en framtida uppgradering och hittade dessa grymt snygga skummarna NYOS Quantum som finns i tre storlekar.

Den som intresserade mig är NYOS Quantum 160 som ska vara god till 1000 liter.

så är det någon annan som har testat någon av modellerna så vore jag tacksam för er erfarenhet samt hur den står sig mot andra både billigare och dyrare skummare.

[h=1][/h]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var med och installerade en Quantum 220 förra veckan, precis där koppen fäster mot själva skummaren läckte det igenom lite vatten som rann längs med skummaren och ner tillbaka i sumpen. Vet inte om salt kommer att täta det senare eller om koppen inte satt fast ordentligt (vi kollade detta men så verkade inte vara fallet).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var med och installerade en Quantum 220 förra veckan, precis där koppen fäster mot själva skummaren läckte det igenom lite vatten som rann längs med skummaren och ner tillbaka i sumpen. Vet inte om salt kommer att täta det senare eller om koppen inte satt fast ordentligt (vi kollade detta men så verkade inte vara fallet).

var den tyst?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker konstruktionen verkar vettig. Skruvar i titan istället för plast, man skruvar av skumkoppen istället för lyfter/vickar av den, böjd skål som får skummet att falla ned lättare i koppen osv.

Frågetecknen är väl om det är en tyst konstruktion och DC-pump samt att den ser ut att släppa mycket bubblor om man kollar på videon deras.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har egentligen inte så mycket matnyttigt att tillföra då jag inte haft tillfälle att testköra den själv ännu. Den ser snygg och välbyggd ut med en del intressanta detaljer. Jag upplevde den som tystgående men har heller inte kört den i en tyst omgivning. Vet dock att en hel del tanke och energi har lagts ner på att minimera ljudnivån, så den borde vara helt OK.

En både rolig och tråkig grej är dock att de har sålt extremt bra hittills, långt över förväntan. Det gör att leveranstiderna sticker iväg ordentligt. Nyos jobbar för att höja sin tillverkningskapacitet men det är nog först framåt hösten som man kan hoppas på vettiga leveranstider igen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...