Gå till innehåll

Snabb fråga om Silikon och sten


Pasaputte

Rekommenderade inlägg

Hej

har köpt 3 tuber silikon Colle SA 500 , det är special till akvarium . och har en tube kvar.

Min fråga : kan men använda dessa silicon för att sätta fast stenar , jag håller på att bygga ett nytt rev och tanken istället för Epoxy eller skum använda tuben , stenerna böver inte sitta rejäl , bara för att kunna få lite stöd mot varandra.

Kommer det släppa nåt ämne senare som kan ta död på mina fiskar och koral ?

är det safe att använda det eller icke

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

har köpt 3 tuber silikon Colle SA 500 , det är special till akvarium . och har en tube kvar.

Min fråga : kan men använda dessa silicon för att sätta fast stenar , jag håller på att bygga ett nytt rev och tanken istället för Epoxy eller skum använda tuben , stenerna böver inte sitta rejäl , bara för att kunna få lite stöd mot varandra.

Kommer det släppa nåt ämne senare som kan ta död på mina fiskar och koral ?

är det safe att använda det eller icke

MVH

Det är ju för Akvarie som du skriver så det funkar jag har limmat mina döda korallbitar med Akvariesillicon på plexiglaskivorna som

du kan se i mitt Akvarie.Stenen får inte vara våt då funkar det inte annars är det bara att lägga på en klick och trycka ihop låta torka

i minst 24 timma så bör det sitta ihop.

-Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...