Julgran Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Hur gör ni när ni behöver en liten bit ls att limma en korall på? (om man exempelvis vill flytta på en korall)Att fästa koraller på större stenbitar verkar väldigt omständigt, speciellt om det redan finns annat på stenen sedan tidigare. Använder man då sig av mindre bitar som gör det lättare att flytta runt korallen? Har ni en "reserv" sten som ni hackar loss bitar vartefter ni behöver eller köper ni någon slags andra sortering med småbitar redan från butik? Citera
stigigemla Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Det går bra att limma på småbitar av vanlig kalksten. Citera
Julgran Postat 3 oktober 2005 Författare Postat 3 oktober 2005 Aha...branschhemligheten är röjd. Å jag som trodde att ni hackade sönder era ögonstenar. Citera
Vitamin Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Brutalmetoden: Ta en helt vanlig levandesten & slå isönder den med en hammare... Lite softare: Ta en avdankad fogsvans & såga till din fragsten…Kärringmetoden:Åk till närmaste saltvattensbutik & köp småsten… Snålmetoden: Använd faxesten... Det är bara att välja... Citera
uffe2 Postat 3 oktober 2005 Postat 3 oktober 2005 Jag köpte små riff-keramik-stenar som är gjorde för just detta ändamål.50 st för €19 hos http://www.aquazoo24.de/Dekoration___Einrichtung.51/Riffkeramik.348/Ablegersteine.351/Riffkeramik_Ablegersteine_50er_Pack.1958.html Citera
Julgran Postat 3 oktober 2005 Författare Postat 3 oktober 2005 He he he...den var bra...Brutalmetoden:Ta en helt vanlig levandesten & slå isönder den med en hammare...Lite softare:Ta en avdankad fogsvans & såga till din fragsten…Kärringmetoden:Åk till närmaste saltvattensbutik & köp småsten…Snålmetoden:Använd faxesten...Det är bara att välja... Citera
Julgran Postat 3 oktober 2005 Författare Postat 3 oktober 2005 Tack för tipsen, då har en nybörjare som jag fattat läget... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.