Freddess Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Hej!Funderar på att införskaffa följande http://www.pwss.se/product.php?productid=14266&cat=1622&page=1Kan den vara på dygnet runt? Har den någon mer effekt än att det "ser" snyggt ut? Kan jag ha den av om jag vänjer karet vid den? Ev ska det sovas ibland i rummet... Citera
blackizzz Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Vissa fiskar "trivs" bättre med månljus, de blir lugnare och i vissa fall kan det förhindra att fiskar bestämmer sig för att torrsimma.Sen är det alltid trevligt att kunna se in i karet även när det är mörkt Citera
Hermanbrute Postat 8 juli 2014 Postat 8 juli 2014 Ja. Fiskarna blir mindre stressade och risken för att fiskarna hoppar ur akvariet minskar. Jag har för mig att när lampan tänds på morgonen så blir fisken stressad och kan hoppa ur. måncykeln är ju en grej många djur använder men jag vet inte om en sån enkel lampa kan simulera de. Citera
Freddess Postat 8 juli 2014 Författare Postat 8 juli 2014 Är det ok att ha den på dygnet runt? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.