Postat 27 augusti 201411 år Hej på er allihop! Hur många av er har erfarenhet av Rapid Led? Jag funderar på att skaffa det till mitt RSM 130 och är lite nyfiken på era erfarenheter. Jag har funderat på detta kitet http://www.rapidled.com/red-sea-max-130d-retrofit-kit/
Postat 27 augusti 201411 år Inget dåligt att säga... Byggde en DIY LED till min kub jag hade förut. Bra kundservice. Fick hjälp med antal LEDs osv. Kan bli lite dyr tull dock från USA.
Postat 27 augusti 201411 år Författare Tull har jag nästan räknat med Men jag är inne på fullspectrumvarianten som innehåller grön,röd, uv, royal blue och vita led.
Postat 29 augusti 201411 år Författare Vad tror ni om det här upplägget? 1 röd, 1 grön, 4 UV, 7 cool white och 14 royal blue led?
Postat 30 augusti 201411 år Vill du ha typ 20.000k så är det för mycket vitt. Det där blir nog som 10.000 k skulle jag tro. Jag skulle ha kört med högst 4 vita. Sätt i några 3 andra blå istället för vitt. Annars tror jag det blir kanon. Jag har bara bra erfarenhet från Rapid. Har handlat av dom 4 gånger.
Postat 30 augusti 201411 år Författare Ok.. Men blir det inte väldigt mörkt om man inte har mer vitt? Dum fråga kanske.. Men är man nybörjare så är man
Postat 31 augusti 201411 år Författare Någon som har nåt bra svar på senaste inlägget? Tänkte lägga min beställning men skulle gärna vilja ha svar av er innan
Postat 31 augusti 201411 år Författare Nä.. Egentligen inte. Såg ju att det finns kit med dimmer. Men jag skippar det den här gången. Känns som att det får bli när jag uppgraderar i framtiden. Annars så styrs dom av den inbyggda timern.
Postat 31 augusti 201411 år Du kan ju köra som du tänker med köp till några mer blåa ifall du vill byta ut nån vit. Ärvju inte så dyrt och det kan ju bara bra att ha en i reserv om nått händer.
Postat 31 augusti 201411 år Författare Jag har redan tänkt mig att beställa ett par extra av varje i fall det skulle vara att någon är trasig eller att jag vill byta ut någon led.
Postat 31 augusti 201411 år Författare Då var LED-kitet beställt och fick till och med 10% på köpet eftersom dom visst hade Labourday. Så nu får man gå här och vänta och hoppas på att det dyker upp till nästa helg om man har tur.
Postat 14 september 201410 år Författare Kitet är nu monterat och klart. Men det tog väl ca 4 timmar även för mig som har elkunskap. Det som tog mest tid är ju själva lödningen. Personligen så tycker jag att det blev alldeles för mycket blått så jag kommer nog byta ut ett par blå LED mot ett par vita. Slänger in några bilder på hur det blev och en före och en efter bild.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.