Christian_N Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Hej på er allihop! Hur många av er har erfarenhet av Rapid Led? Jag funderar på att skaffa det till mitt RSM 130 och är lite nyfiken på era erfarenheter. Jag har funderat på detta kitet http://www.rapidled.com/red-sea-max-130d-retrofit-kit/ Citera
dr.dator Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 Inget dåligt att säga... Byggde en DIY LED till min kub jag hade förut. Bra kundservice. Fick hjälp med antal LEDs osv. Kan bli lite dyr tull dock från USA. Citera
Christian_N Postat 27 augusti 2014 Författare Postat 27 augusti 2014 Tull har jag nästan räknat med Men jag är inne på fullspectrumvarianten som innehåller grön,röd, uv, royal blue och vita led. Citera
patrikk Postat 27 augusti 2014 Postat 27 augusti 2014 jag har köpte därifrån när jag gjorde min DIY funkar klockrent Citera
Christian_N Postat 29 augusti 2014 Författare Postat 29 augusti 2014 Vad tror ni om det här upplägget? 1 röd, 1 grön, 4 UV, 7 cool white och 14 royal blue led? Citera
hansson_1985 Postat 30 augusti 2014 Postat 30 augusti 2014 Vill du ha typ 20.000k så är det för mycket vitt. Det där blir nog som 10.000 k skulle jag tro. Jag skulle ha kört med högst 4 vita. Sätt i några 3 andra blå istället för vitt. Annars tror jag det blir kanon. Jag har bara bra erfarenhet från Rapid. Har handlat av dom 4 gånger. Citera
Christian_N Postat 30 augusti 2014 Författare Postat 30 augusti 2014 Ok.. Men blir det inte väldigt mörkt om man inte har mer vitt? Dum fråga kanske.. Men är man nybörjare så är man Citera
Christian_N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Någon som har nåt bra svar på senaste inlägget? Tänkte lägga min beställning men skulle gärna vilja ha svar av er innan Citera
Tribiani Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Det ser bra ut. Ska du styra dioderna på något sätt? Citera
Christian_N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Nä.. Egentligen inte. Såg ju att det finns kit med dimmer. Men jag skippar det den här gången. Känns som att det får bli när jag uppgraderar i framtiden. Annars så styrs dom av den inbyggda timern. Citera
hansson_1985 Postat 31 augusti 2014 Postat 31 augusti 2014 Du kan ju köra som du tänker med köp till några mer blåa ifall du vill byta ut nån vit. Ärvju inte så dyrt och det kan ju bara bra att ha en i reserv om nått händer. Citera
Christian_N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Jag har redan tänkt mig att beställa ett par extra av varje i fall det skulle vara att någon är trasig eller att jag vill byta ut någon led. Citera
Christian_N Postat 31 augusti 2014 Författare Postat 31 augusti 2014 Då var LED-kitet beställt och fick till och med 10% på köpet eftersom dom visst hade Labourday. Så nu får man gå här och vänta och hoppas på att det dyker upp till nästa helg om man har tur. Citera
Christian_N Postat 14 september 2014 Författare Postat 14 september 2014 Kitet är nu monterat och klart. Men det tog väl ca 4 timmar även för mig som har elkunskap. Det som tog mest tid är ju själva lödningen. Personligen så tycker jag att det blev alldeles för mycket blått så jag kommer nog byta ut ett par blå LED mot ett par vita. Slänger in några bilder på hur det blev och en före och en efter bild. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.