Daniell523 Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 HejIdag upptäckte jag en identisk sjöborre som jag har men hälften så stor.Har haft den ensam i flera år. Så min fråga är! Kan de föröka sig bara så där? Isåfall väldigt Häftigt MvhDani Citera
stigigemla Postat 2 september 2014 Postat 2 september 2014 Nej men de börjar som väldigt små frisimmande larver. Jag sökte lite på nätet och hittade en borre som hade sin metamorfos vid 2,1 mm storlek.I den storleken kan de komma med koraller eller levande sten. Jag har två som jag inte vet hur jag fått annat än att det nästan säkert är med koraller. Nu är de ungefär 6 och 8 cm. Citera
Daniell523 Postat 2 september 2014 Författare Postat 2 september 2014 Tack Stig.Blev verkligen paff idag eftersom har inte lyckats se den innan och nu vuxit sig så stor. Samt att det är exakt samma sort som jag har. Citera
Manks Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 fick en som liftare. stor som en knappnålshuvud. Sen dog den tyvärr (försvann) när den blev stor som en 50-öring. Så helt säkert liftare Citera
Lasse Postat 3 september 2014 Postat 3 september 2014 Det finns tydligen vissa arter där honan behåller äggen och att de utvecklas inne i honan - vet ej dock vilka arterMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.