Nille83 Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Jag har idag 1 familj med 3 Clowner i. Är det kört att skaffa fler?Mitt akvarium är 260 liter. Citera
Fabhellmyrs Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Jag har för mig att dem inte skall vara 3 för att de bildar par två och två.... Citera
Nille83 Postat 4 september 2014 Författare Postat 4 september 2014 Men jag köpte dem som en familj mamma,pappa,barn. Har absolut inga problem med dem 3 de håller ihop Citera
Moose Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Clowner kan leva i grupp när dom är lite mindre.Men har man tre clowner är risken stor att för att två kommer bilda ett par och den tredje kommer bli utmobbad (ihjäljagad) Jag föreslår att antingen ta bort en clown, alternativt skaffa en liten till. Citera
Nille83 Postat 4 september 2014 Författare Postat 4 september 2014 De har levt ihop i 18 månader utan problem. Men om jag ska skaffa en till måste det vara samma art då? Jag har de svarta just nu.Clowner kan leva i grupp när dom är lite mindre.Men har man tre clowner är risken stor att för att två kommer bilda ett par och den tredje kommer bli utmobbad (ihjäljagad) Jag föreslår att antingen ta bort en clown, alternativt skaffa en liten till. Citera
skobeedoo Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Jag satte ihop 3 par +1 Clowner från olika akvarium nu när jag byggde nytt.Den första dagarna jaga de ihjäl den ena honan och efter en vecka började de jaga den 2:dra honan. Lyckades dock fånga henne med håven. Lever nu gott i mitt karantän burk.Så nu har jag en stor hona med flera hanar (5) och det går jätte bra./stefan Citera
hagbard Postat 4 september 2014 Postat 4 september 2014 Kan man dra alla clownarter över en kam? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.