Gå till innehåll

Frakta stort helglas akvarium 25 mil


hagbard

Rekommenderade inlägg

Lätt lastbil javisst..men drar iväg i pris på lång tur..vad har ni för tips/erfarenheter ang släptransport?250 cm långt kar är det rent av dumsnålt att ens fundera på släp vs lastbil? Funkar friggolit i botten skummadrass över det för fjädringens skull..friggo runt om samt spännband...ett släp kan ju få snudd på studsbolls egenskaper ibland brrr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver kanske inte satsa över farthindren, men annars ska det inte vara några problem.

Har kört ett par kar på det sättet.

hehe..nä lär inte satsa över farthindren..men siktar på typ 90 knyck hem..värst är nog i stadsmiljö..landsväg/motorväg brukar vara ok iofs..men fick en issue över att karet är 250cm och det blir mer typ bryt/hävstångs effekt i det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är botten i en del eller flera? Brukar väl vara uppdelad i två iaf i så långa kar?

Har faktiskt inte frågat det!? tog för givet att det var hel botten är nog ett krav från mig när jag tänker efter..visst det är långt! men inte så långt för att det ska vara delat? eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

flyta mitt 720 kar med släp och mycke stress med endast en tjockare filt under i släpet och sen drog jag bara 2 st biltema stroppar över för synens skull om man skulle bli stoppad och kontrolerad. kör du bara planerat (mjuka inbromsningar och mjukt i kurvor) så ska de inte vara några problem.

Annars 2 st last pallar i botten (1200x800mm st blir ju 2400x800) skumgummi madras sen karet lägg sen en skiva eller 1 last pall till uppe på karet så har du något du kan spänna i utan att trycka sönder karet. behöver dock inte spännas hårt

vill man överdriva lite kan man ju alltid bygga en låda att stoppa de i :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

flyta mitt 720 kar med släp och mycke stress med endast en tjockare filt under i släpet och sen drog jag bara 2 st biltema stroppar över för synens skull om man skulle bli stoppad och kontrolerad. kör du bara planerat (mjuka inbromsningar och mjukt i kurvor) så ska de inte vara några problem.

Annars 2 st last pallar i botten (1200x800mm st blir ju 2400x800) skumgummi madras sen karet lägg sen en skiva eller 1 last pall till uppe på karet så har du något du kan spänna i utan att trycka sönder karet. behöver dock inte spännas hårt

vill man överdriva lite kan man ju alltid bygga en låda att stoppa de i :P

Det där med lådan är ingen dum ide...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...