Linnex Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Då mina silikatvärden i karet inte har minskat något de sista månaderna har jag börjat misstänka att jag på något vis tillsätter silikat. Jag ligger runt 0,1-0,2.Osmosvatten med silikatfilter visade 0 och det är även 0 vid vattenbyten (med salt).Tog nu och löste upp lite räkmix i lite osmosvatten och fick då jag fullt utslag. Dvs över 3 :-/Någon annan som har den erfarenheten?Jag har mix gjord på räkor, muslor, vitfisk och nori. Inget annat tillsatt. Citera
stigigemla Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Det vore intressant att kolla beståndsdelarna var för för sig. Jag för min del tror rätt mycket på Norin eller att musslorna filtrerat diatomeer = kiselalger. Jag har de senaste månaderna alltid fått noll när jag kollat silikat. (Salifert) Citera
Ingvar Hellmalm Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Jag tror också på musslorna är superflterare! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.